محمد دلشادی وصول معوقات را از دلایل اصلی افزایش میزان وصول مالیات در سالجاری دانست و تصریح کرد: به غیر از تولیدی‌ها به شدت به دنبال وصول معوقات هستیم چراکه عمده افزایش وصول مالیات به وصول معوقات سال‌های گذشته برمی‌گردد به‌طوریکه میزان وصول معوقات نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۱۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 27 February 2019
وصول ۳۹۵ میلیارد تومان مالیات در ۱۱ ماهه امسال/ پزشکان همدان فرار مالیاتی ندارند

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه ۸۴ درصد درآمد‌های استان مربوط به مالیات‌هاست، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۹۲ درصد از مالیات‌های استان تحقق یافته است.

به گزارش ایسنا، دلشادی با تأکید براینکه کل درآمد‌های سالجاری استان همدان ۶۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است، اظهارکرد: درسالجاری باید ۵۴۹ میلیارد تومان مالیات در استان همدان وصول شود که تا پایان ۱۱ ماهه ۴۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی با اشاره به افزایش وصول مالیات در سالجاری، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۹۵ میلیارد تومان تحقق یافته بود که امسال ۲۳ درصد افزایش یافته است.

دلشادی یادآورشد: بخشی از مالیات‌های تحقق نیافته مربوط به شماره‌گذاری خودرو بوده به‌طوریکه مالیات شماره‌‎گذاری خودرو ۸۵ درصد کاهش داشته است.

تحقق ۱۱۰ درصدی وصول مالیات نقل و انتقالات املاک

وی با بیان اینکه در مشاغل ۸۳ درصد وصول مالیات داشته‌ایم، افزود: امسال ۳۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل در استان همدان برای نخستین بار پذیرفتیم که ۱۳ هزار آن با ۵ درصد افزایش بوده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش این تعداد اظهارنامه مالیاتی مشاغل باعث کاهش هزینه‌های رسیدگی و هزینه‌های مردم کاهش یابد، یادآور شد: این اقدام اگرچه باعث کاهش وصول مالیات می‌شود، اما ارزش اعتمادسازی را دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از افزایش وصول مالیات در بخش نقل و انتقالات املاک خبر داد و تأکید کرد: در ۱۱ ماهه امسال مالیات نقل و انتقالات املاک ۸ میلیارد تومان وصول که ۱۱۰ درصد تحقق داشته است.

دلشادی با بیان اینکه وصول مالیات در بخش مستقلات و اجاره کاهش یافته است، عنوان کرد: در سالجاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات از بخش مستقلات وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۳ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه املاک مسکونی تا ۲۰۰ مترمربع معاف از مالیات هستند که در استان همدان ۹۹ درصد شامل این معافیت می‌شوند، ادامه داد: مالیات سرقفلی مغازه‌ها نیز افزایش داشته به‌طوریکه ۱۱ میلیارد تومان از این بخش وصول شده است.

وی یکی از دلایل افزایش وصول مالیات استان را افزایش تعرفه خروج از کشور دانست و ادامه داد: در سالجاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات خروج از کشور در استان همدان وصول شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان وصول معوقات را از دلایل اصلی افزایش میزان وصول مالیات در سالجاری دانست و تصریح کرد: به غیر از تولیدی‌ها به شدت به دنبال وصول معوقات هستیم چراکه عمده افزایش وصول مالیات به وصول معوقات سال‌های گذشته برمی‌گردد به‌طوریکه میزان وصول معوقات نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد افزایش یافته است.

واریز ۱۲۱۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

وی از واریز ۱۲۱۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبرداد و خاطرنشان کرد: توزیع سهم عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از خدمات امور مالیاتی است که در این راستا سال گذشته ۱۱۸ میلیارد تومان و امسال ۱۲۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اجرای طرح جامع امور مالیاتی، گفت: طرح جامع امور مالیاتی در استان همدان اجرایی شده و اظهارنامه‌ها ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیک است.

وی افزود: ثبت اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیک از هر جاری دنیا امکان‌پذیر است و به دنبال سیستمی کردن ابلاغ‌ها هستیم و اعتراض الکترونیک در استان انجام می‌شود.

فرار‌های مالیاتی اسفند و فروردین به خزانه بازمی‌گردد

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه فرار مالیاتی ۲۱ بازرگان در استان همدان شناسایی شده است، یادآور شد: این افراد با سوء استفاده از برخی افراد ناآگاه همدانی اقدام به گرفتن کارت بازرگانی کرده‌اند که شناسایی شده و پلیس به جا‌های خوبی درباره این افراد رسیده است.

دلشادی با تأکید براینکه میزان فرار مالیاتی این افراد ۳۵ میلیارد تومان است، گفت: پیش‌‎بینی می‌شود در اسفند و فروردین این مبالغ وصول و به خزانه دولت واریز شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت: در هیچ‌جای دنیا فرار مالیاتی وجود ندارد، تصریح کرد: فرار مالیاتی در استان همدان به مراتب پایین‌تر از سایر استانهاست.

ازفعالان اقتصادی همدان راضی هستیم

وی با اشاره به اینکه فرار‌های مالیاتی و شرکت‌هایث سوری به شدت سیر نزولی دارد، بیان کرد: از فعالان اقتصادی همدان راضی هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به شناسایی فرار مالیاتی ۳ فعال اقتصادی استان همدان، گفت: ۳ فعال اقتصادی که درآمد‌های بالایی داشته و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکردند توسط سازمان امور مالیاتی و پولشویی شناسایی و خوانده شدند که درحال رسیدگی است و ممکن است افزایش یابد.

پزشکان همدان فرار مالیاتی ندارند

دلشادی درباره فرار مالیاتی پزشکان همدانی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم استان بیمه هستند، میزان درآمد پزشکان از طریق بیمه مشخص می‌شود و به راحتی می‌توان میزان مالیات پزشکان را مشخص کرد.

وی با تأکید براینکه پزشکان همدان فرار مالیاتی ندارند، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی با پزشکان ارتباط کاملی دارد و براساس بیمه درآمد پزشکان مشخص است بنابراین راه فرار مالیاتی ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار