رئیس شورای اسلامی شهر همدان در هشتاد و سومین جلسه صحن شورا، که با حضور مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به اتفاق هیئت همراه برگزار شد، گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جدید که دوران دفاع مقدس را ندیدند بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۱۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 27 February 2019
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مباحث مورد نظر حفظ باغ موزه دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش تابناک همدان،روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، کامران گردان در هشتاد و سومین جلسه صحن شورا، که با حضور مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به اتفاق هیئت همراه برگزار شد، گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جدید که دوران دفاع مقدس را ندیدند بسیار حائز اهمیت است.

گردان با بیان اینکه امروز موزه دفاع مقدس به یکی از نقاط گردشگری همدان تبدل شده است، افزود: بخشی از دلاورمردی‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس، در این موزه به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری آمادگی همکاری با موزه دفاع مقدس را دارد، اضافه کرد: ما هم به دنبال حفظ این موزه هستیم و در این راستا نقش خود را ایفا خواهیم کرد.

رئیس شورای شهرهمدان با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی مباحث مورد نظر موزه دفاع مقدس ایجاد می‌شود، یادآور شد: جلسات مختلف برای کمک به نگهداری موزه برگزار خواهیم کرد چرا که هیچ یک از اعضای شورا مخالفتی با کمک شهرداری به این موزه را ندارند.

تصمیمات شورای پنجم عالمانه و عاقلانه است

مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نمای عملکرد شورا یک نمای قابل قبول، اجتماعی و دور از تعصب‌های قبیله‌ای و حزبی است، اظهار کرد: تصمیمات شورای پنجم عالمانه و عاقلانه است و عملکرد این شورا جای تقدیر دارد.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه تفاوت ما با زمان گذشته این است که تلاش‌ها فقط یک وظیفه و ماموریت بود، اما در نظام ولایی حوزه رسالت نیز برای افراد تعریف شده است، تأکید کرد: حوزه رسالت گسترده‌تر از وظیفه است و آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند: در حوزه رسالت می‌گنجد.

ظفری با بیان اینکه شورا تنها نماینده مردم زنده نیست، اظهار کرد: اعضای شورا نماینده مردم و ارزش‌های جامعه هستند. وی با اشاره به ظرفیت حفظ موزه دفاع مقدس همدان در امر گردشگری گفت:: موزه همدان نه تنها برای گردشگران داخلی بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب و قابل توجه است.

به گفته مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان حفظ و نگهداری این موزه نیاز به حمایت همگانی دارد و اگر از آن مراقبت نکنیم تخریب می‌شود.

سردار ظفری با اشاره به اینکه گاهی اوقات دشمن ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده است اضافه کرد: بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس قدرت بازدارندگی است به طوری که دشمن عبرت گرفته است و جرأت نمی‌کند که دوباره این کار را تجربه کند.

موزه دفاع مقدس یک جاذبه گردشگری برای همدان است

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما می‌توانیم همدان را به عنوان شهر موزه‌ها در کشور معرفی کنیم، اظهار کرد: تنوع موزه‌ها یک عنصر قوی در صنعت گردشگری استان همدان است.

خلیل الهی‌تبار با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس همدان عنوان الگوی مورد قبول در کشور مطرح است، افزود: امروز این موزه به عنوان یک مقصد گردشگری در همدان مطرح است، اما هم اکنون حال و روز خوشی ندارد و نیاز است که به عنوان یکپارچه ساماندهی شود.

الهی‌تبار نبود یک نمازخانه در شأن باغ موزه را یکی از مشکلات این مجموعه عنوان کرد، گفت: قرار شد زمین کناری که سوپرمارکت‌ها قراردارند خریداری و آماده شود.

وی با بیان اینکه موزه فاقد سردرب اصلی است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دیگر‌ما مدیریت فضای سبز مجموعه است که به نگهداری فنی نیاز دارد.

شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه به عقیده کارشناسان باغ موزه همدان ظرفیت بی‌نظیری در سطح کشور است، گفت: برای برقراری این مجموعه نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران است.

عباص صوفی با بیان اینکه همه برای حفظ این مجموعه یکدل هستند گفت: حفظ و نگهداری موزه نیازمند همکاری و کمک مسولین استان و شهر است.

مهندسان سرمایه‌های تخصصی کشورند

گفتنی است در ادامه این جلسه به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس از اعضای مهندس شورای شهرهمدان تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک روز مهندس به فعالان این عرصه گفت: مهندسان به عنوان سرمایه‌های تخصصی کشور محسوب می‌شوند که قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری رسانند.

کامران گردان با بیان اینکه روز مهندس در واقع روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه ورزی و عملگرایی در جهت پیشرفت و سازندگی کشور است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با همت و کمک مهندسان و فعالان این عرصه، بتوانیم گام‌های مؤثری در مسیر توسعه شهر همدان با روش‌های مهندسی و معماری اسلامی - ایرانی برداریم.

گفتنی است؛ در این جلسه از حمید بادامی نجات نایب رئیس، علی رحیمی فر رئیس کمیسیون فنی و عمرانی و نرگس نوراله زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار