علیرضا شجاعی درباره بازار آجیل عید نوروز در همدان، افزود: آجیل درحال حاضر نرخ ثابتی دارد و بعید است افزایش یابد و قیمت شیرینی پیشنهاداتی توسط صنف داده شده که قیمت‌گذاری آن در دستور کار است.
کد خبر: ۷۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 25 February 2019
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بازار از آرامش نسبی برخوردار است، گفت: مردم با مدیریت تقاضا مانع تنش در بازار شوند.

به گزارش ایسنا، شجاعی با اشاره به طرح تشدید بازرسی از یک ماه گذشته آغاز شده است، اظهارکرد: در ماه گذشته ۵۹۸۰ بازرسی در استان صورت گرفته که ۱۱۴۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۵۰ شکایت حضوری و کتبی و بیش از ۱۵۰ گزارش تلفنی از تخلفات به سازمان می‌رسد، تصریح کرد: قیمت‌گذاری شیرینی، پیتزا و ساندویچ و رستوران‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی درباره بازار آجیل عید نوروز در همدان، افزود: آجیل درحال حاضر نرخ ثابتی دارد و بعید است افزایش یابد و قیمت شیرینی پیشنهاداتی توسط صنف داده شده که قیمت‌گذاری آن در دستور کار است.

شجاعی با اشاره به اینکه آخرین قیمت مصوب شیرینی در سال ۷۵ بوده است، یادآور شد: افزایش قیمت‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته به دلیل افزایش نرخ شکر، آرد و تخم مرغ بوده که منطقی بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در ۲۰ روز گذشته ثبات پیدا کرده است، گفت: افزایش قیمت دام زنده باعث افزایش قیمت گوشت در بازار شده است، اما با عرضه گوشت‌های منجمد و گرم دولتی توانستیم قیمت را ثابت نگه داریم.

ثبات قیمت مرغ در بازار

وی درباره عرضه گوشت‌های تاریخ گذشته در بین اقشار مردم، تصریح کرد: مطلقاً اینطور نبوده و گوشت‌های وارداتی ذبح شرعی شده و پس از تأیید صلاحیت واردات صورت می‌گیرد و چنین موردی وجود ندارد.

شجاعی با بیان اینکه مرغ نیز ثبات قیمت دارد، اظهارکرد: قیمت مرغ به مدت ۱۰ روز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود، اما قیمت امروز بازار مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است با این وجود از معدل کشوری پایینتر هستیم.

وی با اشاره به نظارت بر خدمات قالیشویی، خشک‌شویی و مکانیک اتوموبیل در طرح نظارت نوروز، افزود: آخرین قیمت قالیشویی‌ها و مکانیک اتوموبیل طی ۲ ماه گذشته اعلام شده است بنابراین در آستانه نوروز مجاز به افزایش قیمت نیستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار