مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان تأکید کرد: افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان همدان مشمول دریافت سهام عدالت هستند که از این تعداد یک میلیون ۳۶۲ هزار نفر قطعی شده و سود واریزی آن‌ها در سال‌ها مشخص است.
کد خبر: ۷۱۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 25 February 2019
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان درآمد‌های عمومی استان در سالجاری را ۶۵۵ میلیارد تومان دانست و گفت: ۸۸ تا ۹۰ درصد درآمد‌های استان همدان تاکنون تحقق پیدا کرده است.

به‌گزارش ایسنا،سیدناصر محمودی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در بودجه امسال افزایش درآمد قابل توجهی نداشته‌ایم، اظهار کرد: بیش از ۸۲ درصد درآمد‌های استان از محل درآمد‌های مالیاتی است به‌طوریکه درآمد‌های مالیاتی استان در سالجاری ۵۴۰ میلیار تومان بوده است که افزایش قابل توجهی در این حوزه نداریم.

وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی یک وزارتخانه اثرگذار و مهم در کشور است که متولی بخش‌های عمده از فعالیت‌های اقتصادی است و مأموریت‌های ویژه‌ای در راستای تحقق اقتثاد مقاومتی به این وزارتخانه محول شده است.

وی با بیان اینکه یک مأموریت مهم اقتصاد و دارایی در کشور مولد سازی دارایی‌های دولت است، افزود: شناسایی اموال مازاد و منقول و غیرمنقول دولت در استان از اهداف قانونگذار است.

محمودی با اشاره به اینکه دولت نمی‌دانست چقدر دارایی در سطح کشور دارد، یادآور شد: دولت سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سادا طراحی کرد و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شدند اموال منقول و غیرمنقول خود را در این سامانه ثبت کنند.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه اموال و دارایی مازاد ثروت خفته دولت است، گفت: افزون بر ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی در مرحله اول تمام اموال خود را در این سامانه ثبت کردند و تکلیف ما این است که در راستای اقتصاد مقاومتی این اموال را به فروش برسانیم.

بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی استان ۲۲ هزار میلیارد ریال است

وی با اشاره به اینکه مولد سازی اموال دولت؛ شفافیت و تراز مالی دولت را نشان می‌دهد، اظهارکرد: ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه در کشور، تصمیم‌گیری در واگذاری، نقل و انتقال اموال و تأمین منابع مالی برای دولت از مزایای مولدسازی اموال دولت است.

محمودی با تأکید براینکه بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی استان ۲۲ هزار میلیارد ریال است، افزود: در استان همدان سامانه سماد طراحی کردیم که تمام دستگاه‌های اجرایی تمام بدهی‌ها و مطالبات خود را در این سامانه ثبت کنند که میزان مطالبات دستگاه‌های اجرایی استان ۱۴ هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

جذب ۶۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده و یخ سرمایه‌گذاری خارجی در استان آب شده و ۱۲ سرمایه‌گذاری با ۱۱۶ میلیون دلار و ۱۵۵۴ نفر اشتغالزایی در استان همدان مورد تصویب قرار گرفته که ۶۷ میلیون دلار آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه با فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری نظارت بر پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی انجام می‌گیرد، اظهارکرد: از ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های خارجی در استان، ۹ طرح با اشتغال ۱۳۰۷ نفر به بهره‌برداری رسیده و ۳ طرح با اشتغال ۲۴۷ نفر در حال انجام است.

محمودی خاطرنشان کرد: استان همدان با ۷ نیروگاه خورشیدی ۵۱ مگاواتی و بیش از ۶۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان قطب نیروگاه خورشیدی در غرب کشور مطرح شده است و در زمینه طرح‌های جدید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطالعات خود را شروع کرده‌اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان را در پاییز ۹۷؛ ۴۳ درصد دانست و افزود: در کشور وضعیت خوبی در این زمینه داریم و به‌طوریکه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۰.۵ بوده و در استان همدان در تابستان امسال ۴۳ درصد بوده است.

استانی شدن هدمندی یارانه‌ها به ضرر استان همدان

محمودی درباره طرح استانی شدن هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: در قانون بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده هدفمندی یارانه استانی شود و مبالغی که حذف می‌شود به استان داده شود، اما این طرح به ضرر استان‌هایی مانند همدان و به نفع استان‌های برخوردارخواهد بود، به نظر بنده استانی شدن یارانه‌ها به تصویب مجلس نرسد.

وی درباره ساماندهی خانه‌های سازمانی در استان همدان، یادآور شد: شناسایی خانه‌های سازمانی در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت بوده که تمامی خانه‌های سازمانی استان شناسایی شده و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند این خانه‌ها را به فروش برسانند که در سالجاری ۱۹ خانه سازمانی به ارزش ۲ میلیارد تومان در استان همدان به فروش رسیده است.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان تأکید کرد: افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان همدان مشمول دریافت سهام عدالت هستند که از این تعداد یک میلیون ۳۶۲ هزار نفر قطعی شده و سود واریزی آن‌ها در سال‌ها مشخص است.

وی با بیان اینکه مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند، یادآور شد: در استان همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر جامانده سهام عدالت هستند که فرآیند ثبت نام را طی نکرده‌اند.

محمودی درباره رتبه کسب و کار استان همدان، عنوان کرد: رتبه کسب و کار استان همدان در پاییز ۹۷؛ متأسفانه به ۲۱ رسیده است، که می‌طلبد در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار