کد خبر: ۷۱۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 24 February 2019
کیْفَ وَ إِنْ یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لا یَرْقُبُوا فیکُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً یُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَکْثَرُهُمْ فاسِقُونَ

چگونه پیمان مشرکان ارزش دارد در حالى که اگر بر شما غالب شوند نه ملاحظه خویشاوندى با شما را مى کنند و نه پیمان را؟! شما را با زبان خود خشنود مى کنند ولى دل هایشان ابا دارد؛ و بیشتر آن‌ها فرمانبردار نیستند.

سوره مبارکه توبه آیه ۸

حضرت امام خامنه‌ای) مدظله العالی (فرمودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد، اما هیچ ضرورت  ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا میدانیم که مشکلاتی دارند.

رئیس و اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم

ما امضاء کنندگان ذیل این بیانیه جمعی از مردم شهردارالمومنین و دارالمجاهدین همدان و تشکل‌های مردم نهاد، از شما مسئولین دلسوز نظام مصرانه تقاضا داریم که به وظیفه اسلامی و انقلابی خویش در حراست و پاسداری از نظام اسلامی و ارزش‌های متعالی آن که برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات از ائمه معصومین) علیهمالسلام (می‌باشد و در عمل به وصایای بنیانگذارو معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی) ره (و پیروی و عمل به منویات و توصیه‌های حکیمانه، هوشمندانه که نه تنها مشکلات کشور را CFT پالرمو و، FATF و بصیرت افزای حضرت امام خامنه‌ای) دام ظله عمل نموده و با توجه به اثرات و نتایج سوء پیوستن به لوایح حل نخواهدکرد بلکه باعث بروز مشکلات جدیدی خواهد شد چرا که سوابق وعده و وعید‌های دشمنان در ادوار گذشته اظهرمن الشمس است؛ لذا توجه شما را به اهم مضرات این گونه معاهدات جلب می‌نماید.

-۱ ابتدایی‌ترین شرایط پذیرفتن یک معاهده استوار بودن آن به تضمین از طرف مقابل است، در تجربه برجام نیز به دلیل عدم وجود تضمینی با پشتوانه، پس از اجرای تعهدات کشورمان طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نماند حال آنکه تصور می‌شد تضمین وجود دارد، اما اینک وزیر امور خارجه کشورمان به تاریخ مبنی بر حل مشکلات وجود ندارد و صرفاً تلاش بر این است FATF ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ در مجلس شورای اسلامی اعلام داشته است که هیچ تضمینی پس از تصویب لوایح که بهانه از دست آمریکا خارج شود. چه کسی می‌تواند ادعا کند بهانه‌های دشمن تمامی دارد؟!

-۲ یکی از چالش انگیز‌ترین مشکلات و موانع وارده بر این لوایح ایجاد خود تحریمی در داخل کشور است که این یعنی کمک به دشمن و تامین منافع نامشروع آن، چنانچه در ماده ۶ کنوانسیون نیز به کشور‌های عضو برای تدوین قوانین داخلی و تعریف تروریسم اختیارات می‌دهد و طبق آن دولت آمریکا می‌تواند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه و چند نهاد دیگر را مشمول دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ کرده و در صورت پیوستن ایران به این کنوانسیون مطالبه همکاری قضائی و اطلاعاتی کند در این صورت این نهاد‌های حساس در داخل کشور توسط خودمان محدود شده و قرار دادن چنین اطلاعاتی توسط آمریکا مانع دور زدن تحریم‌ها و هوشمند سازی تحریم‌ها شود.


-۳ کشور ما اولین کشوری نیست که در لیست سیاه FATF قرار گرفته است و پیش از این کشور‌ها برای خروج از این لیست با توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی به عضویت این کنوانسیون‌ها درآمده اند، اما پس از گذشت تنها یک ماه به بهانه‌های مختلف مجدداً در ذیل این لیست واقع شده اند.

-۴ جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان کنفراس اسلامی در مقابله با ترورسیم بین المللی پیوسته و قانون ایرانی مقابله با تامین مالی تروریسم نیز در اسفند ۱۳۹۴ پالرمو (وجود ندارد. CFT، FATF (در مجلس تصویب شده است بنابراین ضرورتی به عضویت کشورمان در این کنوانسیون‌ها قرار داده که منجر به FATF -۵ با پیگیری و تصویب این لایحه عملاً فرمان سیاست گذاری و قانون گذاری کشور را در اختیار یک نهاد خارجی گروه مشترک مالی شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا می‌شود.

-۶ جمهوری اسلامی معتقد است که سرنوشت ملت مسلمان را باید خود ملت تعیین کند حال چه نیازی به قوانینی است که دیگران آن را آماده کرده اند و ما فقط باید به عضویت آن‌ها درآییم؟!

با توجه به موارد مذکور و ده‌ها علت دیگر انتظار می‌رود اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفتار تحلیل‌های غلط پیرامون حقِ شرط نشده و با توجه به مخاطرات امنیتی فراوان مانع الحاق ایران به کنوانسیون‌های اشاره شده گردیده و از تصویب این لایحه ویرانگر خودداری نمایند.

طلایه داران معروف ستاد استان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، حوزه بسیج دانشجویی شهید مطهری پایگاه مقاومت شهید مصطفی احمدی روشن، کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک، کانون فرهنگی تبلیغی حامیان امر به معروف ونهی از منکر، موسسه فرهنگی اجتماعی بشیران و نذیران، کانون اندیشه راه بر، موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه، موسسه قرآنی مصباح الهدی، موسسه قرآنی نجم الهدی، هئیت قرآن و عترت، هئیت جوانان عاشورائی ثارالله، هئیت پیروان عترت واحد خواهران هئیت رزمندگان ثارالله همدان


                                           و العاقبه للمتقین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار