ایرج جعفری با بیان اینکه بنا نداریم در ایام نوروز رستوران‌ها افزایش قیمت داشته باشند گفت: نظارت برای این موضوع اعمال می‌شود و بر اساس نرخ مصوب اغذیه ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 24 February 2019
رئیس اتحادیه چلوکبابی همدان با بیان اینکه تالار‌ها و رستوران‌ها در انتظار مواد اولیه هستند گفت: بنا نداریم در ایام نوروز رستوران‌ها افزایش قیمت داشته باشند.
 
به گزارش فارس، جعفری با بیان اینکه گوشت قرمز به صورت بی‌رویه گران شده است اظهار کرد: تالار‌ها و رستوران‌ها نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار گرفته و به تبع این گرانی‌ها نرخ غذای رستورانی نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مشکل تالار‌ها و رستوران‌ها این است که علاوه بر این افزایش قیمت، هیچ منبعی که این‌ها بتوانند مواد اولیه خود را تهیه کنند، برای آنها در نظر گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه چلوکبابی همدان بیان کرد: گوشت‌های منجمد تاریخ‌دار را نیز تنها متعلق به مصرف خانوار‌ها در نظر گرفته‌اند و رستوران‌ها و تالار‌ها نمی‌تواند از این مواد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: چندین بار جلسه برگزار شده که درخواست کردیم یک منبع نیز برای تهیه مواد اولیه تالار‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته شود، اما هنوز چنین منبعی مشخص نشده است.

جعفری با بیان اینکه دامپزشکی معتقد است تنها به اندازه مصرف منزل باید خریداری کرد گفت: رستوران هر روز نمی‌تواند خرید داشته باشد و این موضوع به مشکلی اساسی برای رستوران‌دار‌ها تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری و سایر نهاد‌ها مقرر شده که طی جلساتی این موضوع را حل و فصل کنند افزود: در حال حاضر ثبات در بازار نیست و مواد اولیه به سختی به دست مردم می‌رسد.

رئیس اتحادیه چلوکبابی همدان در خصوص اینکه آیا ممکن است کمبود مواد اولیه باعث بروز تخلفاتی شود افزود: وقتی ثبات در بازار نباشد، ممکن است تخلفاتی ایجاد شود و از راه‌های دیگری برای تهیه مواد اولیه خود اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه استانداری و صنعت و معدن تجارت به جد برای بازار شب عید تلاش می‌کنند گفت: در این زمینه جلساتی نیز تشکیل می‌شود که امیدواریم حل شود.

جعفری در خصوص نرخ و بهای غذا‌ها در تالار‌ها و رستوران‌ها بیان کرد: قیمت‌های کنونی خودسرانه نیست و به واحد‌ها نرخ ارائه شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مواد اولیه منجر به تغییر قیمت‌های تالار‌ها و رستوران‌ها می‌شود افزود: اکنون تعیین نرخ به این شیوه است که میزان تهیه غذا اعلام شده و نرخ غذا پیشنهاد می‌شود که کمیته فنی اتحادیه بررسی کرده و پاسخ آن‌ها را می‌دهد.

رئیس اتحادیه چلوکبابی همدان با بیان اینکه اکنون اتحادیه ما پیشنهاد نرخ را به صنعت و معدن تجارت ارائه کرده و منتظر تصویب آن هستیم افزود: همه در تلاش هستند به حد متعارف و خوبی برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار