فرهاد فراهانی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی در همدان اظهار کرد: در حال حاضر در کشور موضوعی به نام بیمارستان دندانپزشکی مصوبه وزارت بهداشت نیست، اما رئیس علوم پزشکی همدان با معاونت درمان وزارت بهداشت مکاتباتی داشته تا این موضوع مصوب و خدمات بیمارستانی دندانپزشکی تعریف شود.
کد خبر: ۷۱۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 24 February 2019
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیگیری راه‌اندازی نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در همدان خبر داد.

به گزارش فارس،وی بیان کرد: هفته گذشته با معاون وزارت بهداشت در خصوص راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی مکاتبه‌ای داشته‌ایم که او نیز از این طرح استقبال کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شعبه دوم دانشکده دندانپزشکی همدان به عنوان پردیس دوم در بیمارستان آیت‌الله بهاری شهر بهار مستقر شده است گفت: با افتتاح بیمارستان جدید شهرستان بهار، بیمارستان آیت‌الله بهاری در اختیار خدمات دندانپزشکی قرار گرفته که در قالب کلینیک ویژه و شعبه دوم دانشکده آغاز به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده بیمارستان این بوده که در وزارت بهداشت خدمات بیمارستانی دندانپزشکی تعریف نشده است گفت: به نوعی کار در استان در این زمینه جلوتر از وزارت بهداشت پیش می‌رود، اما نیاز به مصوبه است.

فراهانی با اشاره به اینکه بیماران این کلینیک دارای معلولیت هستند که برای خدمات دندانپزشکی نیاز به بی‌هوشی دارند خاطرنشان کرد: خدمات کلینیک دندانپزشکی در چند فاز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات تحت بیهوشی در کلینیک ارائه می‌شود گفت: برای کودکان، بیماران خاص مانند افراد ناتوان ذهنی، اوتیسم و افرادی که تحمل درد‌های دندانپزشکی را ندارند و مایلند از طریق بیهوشی خدمات دریافت کنند، این خدمات ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه به دنبال افتتاح بیمارستان دندانپزشکی هستیم خاطرنشان کرد: امیدواریم قبل از عید نوروز این مرکز افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم خلأ قانونی رفع شود گفت: اکنون این طرح را به صورت کلینیک ویژه دندانپزشکی جلو برده‌ایم که شعبه دوم دانشکده دندانپزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار