حمید رنجبران آزار عاطفی و جنسی را بیشترین نوع همسرآزاری بر مردان دانست و بیان کرد: براساس تجارب و تحقیقات به عمل آمده، همسرآزاری از نوع عاطفی و جنسی عموما شامل مردان می‌شود؛ نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی در ارتباط برون خانوادگی و ارائه راه‌حل‌های نامناسب برای حل مشکلات زندگی زناشویی از جمله دلایل بروز و تشدید این نوع از همسرآزاری علیه مردان است.
کد خبر: ۷۱۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 24 February 2019
مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مردان را بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی، روانی و عاطفی دانست.

به گزارش ایسنا، رنجبران با بیان اینکه جامعه از مردان تصویر یک انسان قوی، شکست ناپذیر و عاری از هرگونه مشکلات را دارد، مطرح کرد: همین طرز تفکر در جامعه باعث شده تا مردان در برابر بیان عواطف، احساسات و مشکلات موجود، از مراجعه به اعضای خانواده و یا روانشناسان اجتناب کنند؛ چراکه در تصور مردان، صحبت کردن درمورد مشکلات روحی، عاطفی و یا مالی یک نقطه ضعف به شمارمی‌آید.

وی عدم تخلیه روانی آقایان را عاملی برای بروز و یا افزایش بیماری‌های روانی دانست و گفت: ایجاد خودپنداری منفی در بین آقایان به دلیل عدم بیان مشکلات و یا احساسات در بلند مدت بسیار خطرناک و زیان آور است؛ عموما مردان نسبت به بانوان کم‌تر به سلامتشان توجه می‌کنند از این رو به منظور اطلاع رسانی اهمیت توجه به سلامت از سوی مردان، نخستین هفته اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان ایرانی (سما) نام‌گذاری شده است.

رنجبران با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مردان ایرانی (مردان فعال تر، مردان سالم تر)، اظهارکرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند در این هفته عموم جامعه به‌ویژه مردان را، به سمت سلامت و توجه به سلامتی سوق دهند؛ باتوجه به ماشینی شدن فعالیت‌ها، مردان فعالیت کمتری داشته و به نوعی با بی تحرکی مواجه هستند.

مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با همسرآزاری و آسیب دیدن مردان در زندگی مشترک از سوی همسرانشان، بیان کرد: همسرآزاری صرفا شامل آسیب رساندن به زن نمی‌شود بلکه مردان نیز گا‌ها با همسرآزاری مواجه اند؛ اما عموما درجامعه زن‌ها بیشتر از مردان در معرض همسرآزاری قراردارند.

وی ادامه داد: همسرآزاری تنها شامل آسیب‌های فیزیکی و ضرب و جرح نمی‌شود بلکه دارای انواع مختلفی اعم از آسیب‌های عاطفی، جنسی، روانی و مالی را هم شامل می‌شود.

رنجبران با تاکید بر مقاومت مردان در بازگو کردن مشکلاتشان، خاطرنشان کرد: اکثر مردانی که با همسرآزاری موجه اند از مراجعه به پزشک و روانشناس اجتناب کرده و غالبا روانشناسان در مشاوره‌های زوجین موفق به کشف مردآزاری در زندگی مشترک می‌شوند، چراکه آقایان بیان مردآزاری در زندگی مشترکشان را یک نقطه ضعف بزرگ دانسته و از بیان آن هراس دارند؛ به همین خاطر آمار دقیقی از مردآزاری در کشور وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار