مهدی صلواتیان با بیان اینکه امسال ثبت‌نام اعتکاف از نیمه دوم اسفندماه انجام می‌شود گفت: هنوز هزینه این برنامه مشخص نیست، ولی سعی می‌شود با حداقل قیمت باشد هرچند سال گذشته هزینه اعتکاف ۴۷ هزار تومان بود که با این مبلغ نمی‌توان کاری پیش برد.
کد خبر: ۷۱۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 23 February 2019
چند سالی است مرمت مسجد جامع باعث شده مراسم اعتکاف در این مسجد با ظرفیت محدودی برگزار شود، امسال کار مرمت شبستان تمام شده، اما هنوز گنبد آن باقی مانده که باید منتظر بود و دید این مسجد به طور کامل در اختیار اعتکاف قرار می‌گیرد یا خیر؟

به گزارش  فارس، نوروز امسال مصادف با ماه رجب و ایام اعتکاف است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود بسیاری از افراد از فرصت تعطیلات استفاده کرده و نیایش با پروردگار در مساجد را برگزینند.

چند سالی است شبستان آیت‌الله جلالی مسجد جامع درگیر مرمت و بازسازی است، این اتفاق و طولانی شدن مرمت باعث شده سالانه در هر دوره از اعتکاف بسیاری از متقاضیان به علت نبود ظرفیت کافی از حضور در این مراسم معنوی بازمانند.

اما گویا امسال مرمت مسجد به جایی رسیده که فضا در اختیار هیأت امنای مسجد برای اعتکاف قرار می‌گیرد، البته هنوز داربست‌های استحکام‌بخشی به گنبد در داخل شبستان وجود دارد که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی باید برداشته شود.

بر این اساس مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان با بیان اینکه در تلاشیم داربست‌ها نیز باز شود اظهار کرد: هنوز کار مرمت مسجد جامع تمام نشده است.

صلواتیان با بیان اینکه در شبستان جلالی داربست طاق باز نشده و ممکن است مشکلی ایجاد کند افزود: در این زمینه ایرادی به اداره کل میراث فرهنگی وارد نیست و باید دستورات لازم را صادر کند.

وی در خصوص وضعیت سرویس بهداشتی مسجد جامع نیز گفت: سرویس بهداشتی موقتی تعبیه شده تا در زمان برگزاری اعتکاف مورد استفاده قرار گیرد.

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در همدان با تأکید بر اینکه در مسجد جامع سعی داریم از تمام فضا‌ها استفاده کنیم افزود: اگر داربست‌ها جمع شود بسیاری از مشکلات مسجد حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ثبت‌نام اعتکاف از نیمه دوم اسفندماه انجام می‌شود گفت: هنوز هزینه این برنامه مشخص نیست، ولی سعی می‌شود با حداقل قیمت باشد هرچند سال گذشته هزینه اعتکاف ۴۷ هزار تومان بود که با این مبلغ نمی‌توان کاری پیش برد.

استحکام‌بخشی گنبد منتظر اعلام گزارش میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی همدان اظهار کرد: قسمتی از مسجد جامع تعمیر شده، اما قسمتی از زیر گنبد به علت اینکه داربست دارد، هنوز نمی‌تواند در اختیار برگزاری مراسم اعتکاف قرار گیرد.

احمد ترابی بیان کرد: سرویس بهداشتی داخل شبستان آیت‌الله جلالی برداشته شد، اما سرویس بهداشتی موقتی تعبیه شده که در ایام اعتکاف مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استحکام‌بخشی گنبد منتظر گزارش از سازمان میراث فرهنگی است افزود: هیاتی از سازمان میراث فرهنگی از گنبد بازدید کردند که باید در این زمینه گزارش دهند که ادامه کار صورت گیرد یا خیر؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار