امیرحسین مکاری اظهار داشت: امسال نیز طبق سال‌های گذشته اکیپ‌های واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی استان همدان تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سر دام عشایر استان همدان را در مدت ۵۵ روز اقامت دائم در مناطق قشلاقی لرستان، ایلام و خوزستان واکسینه می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 19 February 2019
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان همدان گفت: اکیپ‌های دامپزشکی تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سر دام عشایر استان همدان را در مدت ۵۵ روز اقامت دائم در مناطق قشلاقی واکسینه می‌کنند.

به گزارش مهر، مکاری بهار گفت: خدمات دامپزشکی برای قشر عشایر جامعه با توجه به اهمیت بسزایی که در تأمین غذای کشور دارند، چشمگیر بوده است.

وی همچنین با بازدید از فرایند انتقال، نگهداری و تلقیح واکسن‌های استراتژیک دامی برای دام‌های عشایر بر نقش پررنگ دامپزشکی در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های دامی و مشترک به سایر دام‌های استان و نیز جمعیت انسانی تأکید کرد.

مکاری بهار گفت: علیرغم کمبود‌ها و مشکلات فعلی در اعتبارات با توجه به اهمیت ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت عمومی جامعه و حفظ و صیانت از سرمایه‌های دامی کشور که در اولویت کاری دامپزشکی قرار دارد، این اداره کل با اعزام اکیپ‌های مایه کوبی به مناطق قشلاقی عشایر در استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان نسبت به واکسینه کردن دام‌های عشایر استان اقدام می‌کند.

وی افزود: در این مدت دام‌های عشایر علیه بیماری‌های آبله گوسفندی، تب برفکی، تب مالت (بره و بزغاله)، شاربن، PPR و آبله بزی واکسینه شده و این مهم منجر به ایمنی پایدار دام‌ها برابر بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز پیشگیری از شیوع بیماری‌های منطقه توسط این دام‌ها به جمعیت دامی ثابت استان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار