حمیدرضا رهبر با تأکید بر اینکه از اینکه اشتباه کردم باعث بازگشت ایشان به استان شدم خاطرنشان کرد: از اعضای اتاق بازرگانی نیز عذرخواهی کردم و از همان سال اول عضویت ایشان در هیأت مدیره مجموعه خودم را باطل کردم.
کد خبر: ۷۱۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 19 February 2019
نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه شایعات حمایت استاندار از رئیس اتاق بازرگانی را رد می‌کنم گفت: از کاندیداتوری انتخابات اتاق بازرگانی انصراف دادم.

به گزارش فارس، رهبر با بیان اینکه کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی نیستم و از این اتفاق انصراف دادم اظهار کرد: ما شکایت‌های خود مبنی بر تخلفات رئیس اتاق بازرگانی استان همدان را به تمام مراجع ذی‌صلاح ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه در اتاق ایران یک جلسه سه ساعته تشکیل شد افزود: در آن جلسه اعلام شد که اگر رئیس اتاق نسبت به موارد اعلام شده دلایل قانع‌کننده داشته باشد، پرونده مختومه خواهد شد، در غیر این صورت هیأتی به همدان برای بررسی امور اعزام می‌شود.

اتاق ایران از پاسخ‌های رئیس اتاق همدان قانع نشد

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه رئیس اتاق برای حضور در این جلسه لشگرکشی کرده بود تصریح کرد: ایشان برای یک یا دوم مورد از ۴۰ موردی که به عنوان تخلف اعلام کردیم مصوبه هیأت رئیسه را ارائه داد، اما برای ۳۸ مورد باقی مانده پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشت.

وی با اینکه ما مواردی که رئیس اتاق برای آن‌ها مدارک ارائه داد پذیرفتیم خاطرنشان کرد: اعتراض ما به تخلفات و روش مدیریتی برخلاف قوانین این فرد است.

رهبر با بیان اینکه آقای زبردست به دنبال فرافکنی و تشویش فضا بود گفت: اتاق بازرگانی ایران از این پاسخ‌ها قانع نشد و در نتیجه هیأتی را برای بررسی به استان اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه ما وظیفه و تکلیف خود را انجام دادیم و بقیه موارد را به سیر قانونی سپردیم اظهار کرد: بنده تذکرات خود را بار‌ها طی سال‌های قبل اعلام کردم، اما به این موارد عمل نمی‌شد، حتی وقتی در قالب صورتجلسه تنظیم و امضا می‌شد نیز توسط رئیس اتاق به هیچ گرفته می‎شد.

سفر‌های خارجی متعدد رئیس اتاق به خارج از کشور بدون مصوبه هیأت مدیره

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان تصریح کرد: در صورتجلسات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی آمده که همه سفر‌های خارجی رئیس اتاق باید به تصویب هیأت رئیسه برسد، اما ایشان برای سفر‌های متعدد خارجی خود مصوبه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است مصوباتی برای اینکه اتاق بازرگانی دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر باشد، وجود داشته باشد، اما این اتفاق به معنای صدور مجوز برای سفر‌های خارجی رئیس اتاق نیست.

رهبر خاطرنشان کرد: در رویداد‌های «همدان، ۲۰۱۸» سفیر تایلند از دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی که در حوزه سلامت گردشگری فعالیت می‌کنند را به خرج دولت تایلند دعوت کرده بود که از این کشور بازدید کنند.

وی افزود: این نامه در هیأت رئیسه مطرح نشد و رئیس اتاق بازرگانی تصمیم گرفت دو تن از کارمندان خانم مجموعه که هر دو در حوزه مورد نظر هیچ گونه نظر و یا فعالیتی ندارند را به تایلند اعزام کند.

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس اتاق همواره از وجود انجمن‌ها و تشکل‌ها مختلف در اتاق سخن می‌گوید، اما چرا یکی از اعضای انجمن گردشگری اعزام نشدند و یا چرا اصلاً موضوع در این انجمن مطرح نشد.

وی با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی همدان پاسخی برای موارد مطرح شده در اتاق ایران نداشت گفت: البته ممکن است سیاسیون اتاق بازرگانی ایران مانند ایشان برخورد کنند و بر این تخلفات سرپوش بگذارند، اما ما اقدامات خود را انجام دادیم و از این به بعد باید اعضای اتاق بازرگانی ورود کنند.

رهبر با اشاره به اینکه افرادی که کارت بازرگانی دارند اعضای اصلی اتاق هستند و باید نسبت به اتفاقات اتاق حساس باشند اظهار کرد: از افرادی که دارای کارت عضویت هستند تنها برای رأی گیری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه رأی به آقای زبردست به معنای صحه گذاشتن به تخلفات انجام شده است افزود: تخلفات آنقدر محرز است که هم کارت رئیس اتاق قابل ابطال است و هم کارت ۴۰۰ عضوی که برای آن‌ها بدون رعایت ضوابط صادر کردند.

هیأت نظارت استان از تخلفات مطلع هستند، اما بی تفاوت

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه هیأت نظارت استان بر انتخابات اتاق بازرگانی از تخلفات انجام شده مطلع هستند تصریح کرد: ریاست این هیأت بر عهده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اعضای آن شامل مهندس ابراهیمی، مهندس شعبانلو، سیمین‌پور و آقای یزدی هستند که از بزرگان صنعت استان به حساب می‌آیند و خود ما آن‌ها را برگزیدیم و آن‌ها امروز مسؤولیت دارند در این حوزه به درستی ورود کنند.

رهبر با بیان اینکه باید به این تخلفات رسیدگی شود ادامه داد: تا آنجا که پیگیری کردیم به این تخلفات و نامه اعلام شده توجهی نکردند، اما ما این تخلفات را به اتاق ایران و شورای عالی نظارت نیز اعلام کردیم و از این پس مسؤولیت بر عهده این افراد است.

وی با تأکید بر اینکه از اینکه اشتباه کردم باعث بازگشت ایشان به استان شدم خاطرنشان کرد: از اعضای اتاق بازرگانی نیز عذرخواهی کردم و از همان سال اول عضویت ایشان در هیأت مدیره مجموعه خودم را باطل کردم.

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان گفت: پس از اینکه ایشان از کسوت استانداری همدان تودیع شدند، بخش خصوصی استان مراسم باشکوهی برای ایشان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه خود را نسبت به ایشان انجام دهیم اظهار کرد: امروز نمی‌دانیم چرا اصرار بر ماندگاری دارد و همین مسأله این شائبه را ایجاد می‌کند که مسأله‌ای وجود دارد.

استاندار با هوشیاری در این مسأله ورود نکرد/شایعات را قبول نداریم

رهبر در ادامه تأکید کرد: از استاندار همدان باید تقدیر کرد با هوشیاری تاکنون در این مسأله ورود نکرده است، اما شایعاتی وجود دارد که ایشان به مراجع نظارتی بر انتخابات اتاق سفارش آقای زبردست را کردند، اما بنده این مسأله را باور نکردم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بدهی به کسی ندارد افزود: از ابتدا قرار ما بر این بود ایشان رئیس اتاق همدان شوند و از تهران امکانات لازم را برای اتاق همدان جذب کند تا در راستای رونق اقتصادی استان همدان استفاده شود.

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان ادامه داد: ما با این نیت از آقای زبردست دعوت کردیم، اما وقتی دیدیم ایشان در حال آسیب زدن به استان است به مدت سه سال مسائل را درون‌سازمانی مطرح می‌کردیم و سعی می‌کردیم با ابزار قانونی مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد:، اما پس از پرداختن رسانه‌ها به این موضوع و اعلام ایشان که این استعفا شائبه سیاسی دارد مباحث را در عرصه عمومی نیز مطرح کردیم.

رهبر با بیان اینکه همه هیأت رئیسه به عملکرد رئیس اتاق اعتراض داشتند خاطرنشان کرد: اگر اتاق ایران و یا رئیس سازمان صنعت، معدن در راستای ابطال کارت‌های عضویت رئیس اتاق و سایر کارت‌هایی که بدون در نظر گرفتن ضوابط صادر شده است، اقدام نکنند آقای زبردست با رأی قاطع مجدداً انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بنده که کاندیدا نیستم و شاید برخی از دوستان نیز از کاندیداتوری انصراف دهند گفت: از برخی دوستان خودمان در عرصه اقتصادی استان گلایه داریم مسائلی که مطرح می‌شود را بررسی کنند و در نهایت اگر من اشتباه کردم تذکر دهند.

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان ادامه داد: اگر تخلف آقای زبردست برای آن‌ها قطعی است از او بخواهند موارد را اصلاح کند که متأسفانه این اتفاق رخ نداده که حتی بیانیه حمایتی از رئیس اتاق بازرگانی صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرایط کارت عضویت در قانون آمده است اظهار کرد: آقای زبردست پس از خروج از مجموعه تحت مدیریت بنده مشخص نیست شرایط لازم برای اخذ کارت عضویت را دارند و یا خیر؟ که باید آقای متین به این مسأله رسیدگی کند.

رهبر با اشاره به اینکه بدون حق عضویت چگونه کارت‌های عضویت اتاق بازرگانی صادر شده است افزود: وقتی بدون در نظر گرفتن شرایط کارت عضویت صادر می‌شود معنای آن این است که برای سوء استفاده در انتخابات صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار