محسن جانجان با بیان اینکه در نهاوند ۲۶۴ اثر تاریخی وجود دارد افزود: در بررسی‌های باستان‌شناسی طی سال‌های قبل آثار تاریخی نهاوند نیازمند یک بازنگری بود، زیرا پیش‌بینی می‌شد که همه آثار نهاوند شناسایی نشده است.
کد خبر: ۷۱۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 19 February 2019
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از آمادگی سه سراب نهاوند برای پذیرایی در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: امسال برنامه نوروزگاه در چهار بخش نهاوند اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، جانجان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در سه سراب نهاوند انجام شده است اظهار کرد: این سراب‌ها شامل سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان می‌شود.

وی ادامه داد: در سراب فارسبان تأمین روشنایی و ساماندهی مسیر دسترسی انجام شد، در سراب گیان سرویس بهداشتی، ایجاد سکو، روشنایی و مسیر دسترسی ساماندهی شد و در سراب گاماسیاب هم سکو‌هایی ایجاد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با تأکید بر اینکه تا ۲۵ اسفند ماه آمادگی شهرستان برای پذیرایی از گردشگران فراهم خواهد شد گفت: امیدواریم امسال وضعیت ورود گردشگر بهتر شود که شرایط جوی نیز دخیل است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که در ورودی شهر‌ها نمایشگاهی از سوغات و صنایع‌دستی نهاوند را داشته باشیم بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه‌ها را در ورودی هر شهری داشته باشیم.

جانجان با بیان اینکه نهاوند فاقد خانه بومگردی است افزود: پیگیری‌هایی نیز در این زمینه انجام شده، اما متقاضی ندارد هر چند آمادگی برای این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه روستای فارسبان تنها روستای گردشگری نهاوند است گفت: اقامتگاه‌های سنتی در این روستا برای مسافران وجود دارد که فعلا مجوز ندارند، اما سعی می‌شود امسال برای آن‌ها مجوز صادر شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در ایام نوروز در روستا‌هایی که در مسیر سراب‌ها هستند همچون فارسبان، خانه‌های سنتی را برای پذیرایی مسافران آماده کنیم.

وی با بیان اینکه در نهاوند ۲۶۴ اثر تاریخی وجود دارد افزود: در بررسی‌های باستان‌شناسی طی سال‌های قبل آثار تاریخی نهاوند نیازمند یک بازنگری بود، زیرا پیش‌بینی می‌شد که همه آثار نهاوند شناسایی نشده است.

جانجان تصریح کرد: ۴۵ اثر جدید تاریخی شناسایی شده است که مربوط به سه بخش خزل، گیان و زرین‌دشت است که با انجام برنامه بازنگری بررسی باستان‌شناسی شهرستان نهاوند، تیم متخصص باستان‌شناس ۴۵ اثر جدید را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌های قبل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستیم و طبق سال قبل برنامه نوروزگاه‌های مفصلی در چهار بخش و هر بخش یک نوروزگاه را خواهیم داشت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند یادآور شد: امیدواریم گردشگرانی که به همدان سفر می‌کنند، نهاوند را نیز در برنامه خود داشته باشند و با آداب و رسوم و سنن نهاوند نیز آشنا شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار