معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با بیان اینکه هر عضو شورا فقط حق دارد که در طول سال از یک ماه مرخصی خود استفاده کنند، مرخصی دوم مولوی را غیر قانونی دانست.
کد خبر: ۷۱۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 19 February 2019
در پی درگیری و کش مکش‌های متعدد اعضای شورا در رابطه با موضوع موجه یا غیر موجه اعلام کردن غیبت ابراهیم مولوی، ایسنا در رابطه با این موضوع پیگیر چند و، چون ماجرا از زبان عضو معلق شورا و نایب رئیس شورای شهر شد.

به گزارش ایسنا، پس از ثبت ادعای رئیس شورای شهر مبنی بر عدم اعتبار، ناقص بودن مدارک و امضای آن توسط معاون درمانی رئیس بنیاد شهید، شورای شهر مدارک پزشکی مولوی را غیر موجه اعلام کرد این در حالیست که معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان این مدارک و تأخیر در بازگشت مولوی به علت طولانی شدن دوره درمان وی را تایید کرده و موجه دانست.

مولوی پس از انتشار ادعای رئیس شورای شهر مبنی بر معتبر نبودن مدارک و عدم امضا و تائید رئیس بنیاد شهید، مدارکی را به دفتر ایسنا ارسال کرد تا برای اثبات درستی ادعای خود تصاویر مدارک در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته عضو معلق شورای شهر و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدارک پزشکی کامل بوده و شورای شهر برای عدم موجه اعلام کردن غیبت، به دنبال بهانه جویی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه ابراهیم مولوی در زمان ریاست شورای شهر از مرخصی خود استفاده و به روسیه سفر کرده بود، غیبت وی را از نظر شورا غیرموجه دانست.

حمید بادامی نجات بیان کرد: با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده توسط مولوی و پس از ترجمه رسمی آن به زبان فارسی مشخص شد وی فقط برای پروتز پا و انجام آزمایش چکاپ عازم سفر خارج شده بود که مدت زمان ۳ ماه مرخصی برای انجام این دو درمان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: هنگامی که کسی به عنوان یکی از اعضای شورا از سوی مردم انتخاب می‌شود قانون‌گذار برای جلوگیری از ضایع شدن حق شهروندان، قوانینی را برای اعضای شورا در نظر می‌گیرد که یکی از این قوانین این است که هر یک از اعضا فقط یک ماه در سال حق استفاده از مرخصی دارد.

بادامی نجات با اشاره به اینکه مدارک پزشکی برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد، افزود: مدارک پزشکی مولوی پس از بررسی توسط اعضای شورا و غیر موجه اعلام کردن آن، به بنیاد شهید ارسال شد تا توسط کمیسیون پزشکی بررسی شود، اما متاسفانه دراین مرکز نه تنها کمیسیونی تشکیل نشد بلکه فقط توسط یک نفر بررسی به عمل آمده است.

این عضو شورا تصریح کرد: مدارک پزشکی مولوی در ابتدا کامل نبود و پس از تائیدیه بنیاد شهید و اعلام نظر شورای شهر، وی مدارک ناقص پزشکی خود را تکمیل کرد و این موضوع برای اعضای شورا قابل قبول نبود و تغییری در نظرشان ایجاد نکرد.

وی در رابطه با موافقت اعضای شورای شهر با مرخصی دوم مولوی خاطرنشان کرد: اگر چه شورای شهر با مرخصی دوم مولوی موافقت کرده و این موافقت فقط در راستای یاری و مساعدت وی برای انجام مراحل درمانش بوده و رای نهایی توسط کمیته انطباق، مبنی بر مخالفت و غیرقانونی بودن مرخصی دوم برای وی ارسال شده بود.

بادامی نجات با بیان اینکه مولوی با علم بر مخالفت هیئت تطبیق، به مرخصی دوم خود ادامه داده است گفت: هیئت حل اختلاف در صورت اعتراض هر یک از طرفین به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و اگر مولوی مدارکی را ارائه دهد که اعضای شورا را برای غیبت ۸۳ روزه‌اش قانع کند موضوع و مشکل شورا حل می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارک ارائه شده مولوی به بنیاد شهید توسط کمیسیون پزشکی بررسی نشده چرا که مدارک ارسال شده از شورای شهر به بنیاد شهید پس از گذشت فقط ۲۰ ساعت مجدد به شورا بازگردانده شد در صورتی که بررسی یک موضوع توسط کمیسیون پزشکی فرآیندی طولانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با بیان اینکه هر عضو شورا فقط حق دارد که در طول سال از یک ماه مرخصی خود استفاده کنند، مرخصی دوم مولوی را غیر قانونی دانست.

رضا زمانی یادآور شد: طبق ماده ۲۶ آیین نامه کنوانسیون شورای شهر، تشخیص موجه و یا غیر موجه بودن اعضای شورا بر عهده شورای شهر است که در آخرین جلسه با رای گیری غیبت مولوی غیر موجه اعلام شد.

وی ادامه داد: کمیته انطباق نیز پس از بررسی مصوبه شورای شهر و طبق ماده ۲۴ قانون که هیچ یک از اعضای شورا حق دریافت مرخصی دوم ندارد، نظر شورا را کاملا قانونی دانست چرا که وظیفه کمیته تطبیق بررسی وضعیت مصوبه و پرونده عضو خاطی و مقایسه آن با مواد قانونی است.

زمانی با بیان اینکه پس از اعتراض مولوی پرونده به شورای حل اختلاف استان ارسال شد اضافه کرد: با توجه به اعتراضات آقای مولوی و اعلام رای نهایی پرونده برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاف ارسال شد.


وی در پایان گفت: برکناری و یا ماندگاری عضو معلق شورای شهر به زودی با اعلام رای شورای حل اختلاف مشخص می‌شود.



هیچ تبانی بین بنیاد شهید و مولوی صورت نگرفته است

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه شورا برای عدم موجه اعلام کردن غیبت مولوی به دنبال بهانه جویی است، از تایید مدارک پزشکی مولوی توسط کمیسیون پزشکی خبر داد.

ناصرعارف اظهار کرد: بررسی مدارک پزشکی و اینکه مولوی برای چه درمانی به سفر خارج رفته است از وظایف کمیسیون پزشکی است و اعضای شورای شهر هیچ حق و وظیفه‌ای برای بررسی علت اعزام آقای مولوی ندارند.

وی بیان کرد: اعلام رای و نظر یک پزشک معتبرتر از اظهار نظر اعضای شورای شهر است که هیچکدام از آن‌ها تخصصی در پزشکی ندارند.

عارف در پایان با بیان اینکه مدارک مولوی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران هم تائید شده است عنوان کرد: شورای شهر هربار به دنبال بهانه جویی بوده و هیچ تبانی بین بنیاد شهید و مولوی صورت نگرفته است.



 اقدام رئیس شورای شهر غیر قانونی است

عضو معلق شورای شهر گفت: اقدام رئیس شورای شهر مبنی بر اعلام برکناری من از شورا کاملا غیرقانونی بوده است

ابراهیم مولوی با اشاره به اینکه اعلام سلب عضویت از وظایف رئیس شورا نیست عنوان کرد: شورا فقط در موجه یا غیر موجه اعلام کردن غیبت من حق دخالت و اظهار نظر دارد و رای نهایی ماندگاری و یا برکناری بستگی به رای شورای حل اختلاف دارد.

وی بیان کرد: اکنون من به عنوان عضو اصلی شورا و گیاه شناس علی البدل بنده است و تا زمان اعلام رای شورای حل اختلاق کامران گردان حق برکناری من را ندارد.

مولوی با بیان ارسال مصوبات شورا و کمیته انطباق به شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: برای اعلام رای نهایی تمام مصوبات شورا و کمیته انطباق برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاق استان ارسال شده است که پس از اعلام می‌تواند طبق قانون ۷ مورد ذکر شده در ماده ۹۲ را در رابطه با عضو معلق اجرا کند.

وی با اشاره به این ۷ مورد تصریح کرد: محرومیت از عضویت، اخطار به عضو خاطی و اعلام عمومی، سلب عضویت از شورا از ۱ تا به مدت ۱۰ سال و سلب اختیار برای عضویت شورا در دوره‎های بعدی از موارد اعمال مجازات شورای حل اختلاف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار