چنگیز اصلانی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت دستمزد کارگران در تمامی صنوف وجود دارد، یادآور شد: ۹۰ درصد کارگران با مشکل تأخیر در دریافت حقوق و دستمزد مواجه هستند.
کد خبر: ۷۱۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 16 February 2019
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تأکید براینکه میزان عیدی کارگران با توجه به تورم موجود کفاف نخواهد داد، گفت: کارگران شب عید صورت خود را باسیلی سرخ می‌کنند چرا که این میزان دستمزد و عیدی در شرایط موجود و نرخ تورم کفاف دخل و خرج خانواده را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، اصلانی با بیان اینکه حداکثرعیدی کارگران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداقل آن ۲ میلیون تومان است، اظهارکرد: در ۴۰ سال گذشته کارگران در مشکلات اقتصادی همواره سنگ زیرین آسیاب بوده‌اند و هرگز دستمزد واقعی به کارگران داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مواقع تحریم و مشکلات اقتصادی صدمات متوجه بخش کارگری بوده است، تصریح کرد: در شرایط رشد تورم؛ وضعیت بحرانی برای همه به‌ویژه واحد‌های نوپا و کوچک به وجود می‌آید به‌طوریکه این واحد‌ها زودتر زمین می‌خورند.

اصلانی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت دستمزد کارگران در تمامی صنوف وجود دارد، یادآور شد: ۹۰ درصد کارگران با مشکل تأخیر در دریافت حقوق و دستمزد مواجه هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تأکید براینکه میزان عیدی درنظر گرفته شده برای کارگران بسیار ناچیزاست، اظهارکرد: این میزان عیدی در برابر شرایط اقتصادی کشور بسیار ناچیز است که امیدواریم تا ۲۰ اسفند حقوق و عیدی کارگران پرداخت شود تا هیچ کارگری شرمنده خانواده خود نباشد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۳۰۰ هزار بیمه شده وجود دارد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد عیدی کارگران استان همدان پرداخت شده است چرا که تا کنون صدایی به گوش ما نرسیده است.

وی درباره پرداخت بسته حمایتی به کارگران نیز یادآور شد: آمار دقیقی از مرجعی که بسته حمایتی را پرداخت می‌کند ندیده‌ایم، اما در گزارشات پیوسته و ناپیوسته اعلام می‌کنند تعدادی از کارگران این بسته‌ها را دریافت کرده‌اند.

اصلانی گفت: این بسته حمایتی برای کسانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند در نظر گرفته شده که این نیز ناعدالتی است چرا که باید این نکته را درنظر داشت، کارگرانی که حقوق بالای ۳ میلیون درریافت می‌کنند سابقه بیمه بیشتری داشته و بیشتر بیمه پرداخت کرده‌اند که امیدواریم این اجحاف برطرح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار