داریوش خالقی با اشاره به عملکرد این اداره در ۱۰ ماه گذشته سالجاری، ادامه داد: امسال ۲۸ مورد پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 14 February 2019
رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر با بیان اینکه محصولات مشمول استاندارد اجباری، زیر نظر این اداره هستند، گفت: پروانه واحد‌های استاندارد اجباری باید هر سه سال یک بار تمدید شوند.

به گزارش ایسنا، خالقی با بیان اینکه طی دوره اعتبار واحد‌ها در سه سال، نظارت، کارشناسی و آزمون محصول توسط اداره استاندارد انجام می‌شود، افزود: اداره استاندارد ملایر علاوه بر نظارت بر واحد‌های شهرستان ملایر، دو شهرستان دیگر شامل نهاوند و تویسرکان را نیز زیرپوشش دارد.

وی اظهار کرد: پیگیری اهداف در راستای ارتقاء کیفی محصول، تشویق واحد‌های تولیدی محصولات غیراجباری برای اخذ پروانه، پیگیری استانداردسازی فرآیند در واحد‌های تولید خشکبار با هدف ارائه پروانه استاندارد در راستای تسهیل و تسریع در امر صادرات محصول و... از برنامه‌های در دستور کار استاندارد ملایر است.

خالقی در ادامه با اشاره به عملکرد این اداره در ۱۰ ماه گذشته سالجاری، ادامه داد: امسال ۲۸ مورد پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره صادر شده است.

وی تعداد بازدید‌های فنی و نظارتی را در این مدت را ۹۰ مورد برشمرد و گفت: ۶۹۴ مورد نیز نمونه برداری از محصولات داشته ایم همچنین ۴۷ مورد بازرسی باسکول ثابت همکف انجام و ۶۳ مورد تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شده است.

وی تعداد بازرسی‌ها از شهربازی را ۱۳ مورد، نمونه برداری از بازار فلزات طلا را ۱۲ مورد و بازرسی از بازار عرضه محصول را در این مدت ۵۰۱ مورد اعلام کرد و یادآور شد: صحت عملکرد ۵۰۰ نازل سوخت و ۶۰۰ دستگاه و لوازم توزین در واحد‌های صنفی بررسی نیز شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر با بیان اینکه طی سالجاری ۶ مورد اقدامات حقوقی انجام شده است، افزود: تعداد گواهینامه در ۱۰ ماهه امسال ۴۹۱ مورد بوده که برای ۱۶ هزار و ۳۰۶ تن محموله کالا صادر شده است.

افزایش حوزه‌های نظارت استاندارد 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم کنترل‌های لازم در تولید فرآورده‌ها و خدمات قابل ارائه به مصرف کنندگان طی دهه‌های اخیر و ضروت کیفی محصولات داخلی، لزوم اجرای استاندارد‌ها در موارد متعدد بیش از گذشته نمایان شده است.

خالقی بیان کرد: در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر گسترش و تدوین استاندارد‌های ملی در مباحث مختلف در بسیاری از مواردی که ضرورت‌های جامعه ایجاب می‌کند، ورود کرده و نظارت‌های خود را در راستای اجرای استاندارد‌ها گسترش داده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر گفت: در این زمینه امروز اجرای استاندارد‌ها در زمینه بسیاری از کالا‌ها و خدمات قابل ارائه به مصرف کنندگان مشاهده می‌شود و به عنوان یکی از اصول مهم در انتخاب محصول توسط مشتری مدنظر است.

وی با بیان اینکه اداره استاندارد ملایر در راستای اجرای اهداف سازمانی و با توجه به امکانات و توانمندی‌های موجود اقدامات لازم در راستای اجرای استاندارد‌ها به عمل آورده است، تصریح کرد: در موضوعات متعدد قابل ارائه به مصرف کنندگان از جمله محصولات و خدمات ورود پیدا کرده ایم.

خالقی گفت: این اداره با مددگرفتن از توانمندی‌های تخصصی و کارشناسی بخش‌های دولتی و خصوصی سعی در ارتقاء کیفی فرآورده‌ها و خدمات قابل ارائه داشته و امروز ضریب نفوذ استاندارد در همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های خدماتی بیشتر شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر یادآورشد: درحال حاضر علاوه بر واحد‌های عرضه مواد غذایی، کالا‌ها و... خدمات استاندارد بر شهربازی‌ها، نازل‌های سوخت، جایگاه‌های سوخت، توزین واحد‌های صنفی و صدور ایمنی آسانسور‌ها نیز انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار