رئیس مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۴ تا پایان آذرماه امسال ۸ هزار و ۱۰۰ کودک زیر یکسال در سه نوبت دو ماهگی، چهار ماهگی و ۶ ماهگی واکسن پنتاوالان را در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستا‌های زیر پوشش معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 12 February 2019
محمدجواد نظری‌پویا از تزریق واکسن پنتاوالان به ۸ هزار و یکصد کودک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، نظری‌پویا یکی از دستاورد‌های حوزه بهداشت را پس از انقلاب اسلامی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانست و اظهار کرد: بی‌شک پوشش بالای واکسیناسیون در سطح کشور برای دستیابی به این مهم نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز طرح تحول سلامت واکسن پنتاوالان به برنامه ایمن‌سازی کشوری اضافه شده است گفت: این واکسن به جای واکسن ثلاث (سه‌گانه) تزریق می‌شود که علیه بیماری‌های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، مننژیت تیپ B. و هپاتیت B. ایمنی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به امکانات و اقدامات واحد مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: پس از طرح تحول سلامت ۳۰ دستگاه پرتابل بازرسی شامل اندازه‌گیری بار میکروبی، TPM روغن، PH متر، اندازه‌گیری نمک نان، دماسنج دیجیتالی و انکوباتور پرتابل در اختیار گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد قرار گرفت. 

نظری‌پویا تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در سه ماهه سوم امسال ۵۰۰ مورد سنجش را از وسایل رستوران‌ها و کبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها، نان و نمک نانوایی‌ها، PH نان و روغن مورد استفاده در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰۰ مورد با استاندارد‌های مربوطه مطابقت نداشته است خاطرنشان کرد: در موارد نتایج نامطلوب به متصدیان مراکز و اماکن تذکر داده شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد به نمونه‌برداری از نان ۵۵ نانوایی اشاره کرد و گفت: نان نانوایی‌ها با استفاده از دستگاه‌های پرتابل از نظر جوش شیرین و نمک بررسی شد که ۱۱ مورد از نظر مصرف جوش شیرین مثبت تشخیص داده شد و متصدیان مربوطه نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: از نمونه‌های روغن که با دستگاه‌های پرتابل مورد سنجش قرار گرفته ۷۶ لیتر با استاندارد مطابقت نداشت که جمع آوری و معدوم‌سازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار