افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان روز چهار شنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا و با اجرای گروه ایقاع به سرپرستی وحید ربیع پور انجام خواهد شد و آیین اختتامیه نیز در روز ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌شود. 
کد خبر: ۷۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 12 February 2019
بنا به اعلام دبیرخانه بیست‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان، این رویداد هنری در قالب "شب‌های موسیقی هگمتانه"در چهار بخش گروه نوازی موسیقی اصیل ایرانی، گروه نوازی کلاسیک، گروه نوازی موسیقی مقامی و تلفیقی و گروه نوازی موسیقی پاپ از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، از جمله گروه‌های حاضر در این دوره از جشنواره، گروه ماد به سرپرستی فرهاد کریمی، گروه دل آهنگ به سرپرستی مهدی ملکی، گروه آئین به سرپرستی مصطفی رشیدی مطلق، گروه چاووش به سرپرستی مهدی پاک نیا، گروه راز دل به سرپرستی بهروز اسلامی، گروه آوای فاخته به سرپرستی رضا عباسی، گروه تمنا به سرپرستی مجتبی حیدری، گروه آمادای به سرپرستی علیرضا شادمانی روشن، گروه ریتارد به سرپرستی علی بختیاری، گروه سرنا به سرپرستی امید همایی، گروه تاویان به سرپرستی مهرشاد دوامی، گروه عطار به سرپرستی صادق قادری و ارکستر مجلسی همدان به سرپرستی مازیار محمدی از شهرستان همدان را می‌توان نام برد.

در جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه گروه افق به سرپرستی سید جمال سجادی از شهرستان اسدآباد و گروه همراز به سرپرستی رضا قدسی از شهرستان ملایر نیز حضور دارند و در بخش اجرای میهمان، بخشی محمد نعیمی از گلستان و عاشیق‌های همدان با عنوان عاشیقلار موسیقیلر (دیدار شرق و غرب موسیقی ترکی ایران) هنر نمایی خواهند کرد. 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی با حضور اساتید موسیقی و در غالب کارگاه ترانه با موضوع آسیب‌شناسی ۵۰ سال ترانه در ایران، کارگاه تلفیق شعر و موسیقی و کارگاه پژوهشی ریتم از دیگر برنامه‌هایی است که در جشنواره بیست و یکم برگزار خواهد شد. 

هم چنین نقد و بررسی آثار هنرمندان استان، افتتاح موزه ساز سازی، نشست مدیران فرهنگی و هنری همدان با هنرمندان موسیقی، نشست سازندگان ساز با مدیران هنری استان و برنامه آشنایی کودکان با موسیقی در حاشیه این رویداد هنری برگزار می‌شود.

برگزاری جلسات معرفی آثار اساتید و هنرمندان موسیقی استان در این دوره از جشنواره، به آثار هنرمندانی، چون صادق چراغی، فرهاد کریمی، محمد نصرتی و شهرام خوش صفت اختصاص یافته است.

اجرای کنسرت استاد ایرج خواجه امیری به سرپرستی امیر فیروز بخت در نخستین روز جشنواره، کنسرت گروه همایون به سرپرستی مهران مهر نیا و اجرای کنسرت سون از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

گفتنی است؛ افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان روز چهار شنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا و با اجرای گروه ایقاع به سرپرستی وحید ربیع پور انجام خواهد شد و آیین اختتامیه نیز در روز ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌شود. 

لازم به ذکر است، جشنواره موسیقی در روز‌های برگزاری، از ساعت ۱۵ الی ۲۲ میزبان علاقمندان به فرهنگ و هنر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار