مدیرکل دامپزشکی استان همدان در زمینه کشتار طیور در استان همدان نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در ۵ کشتارگاه صنعتی طیور استان همدان حدود ۱۰ میلیون و ۵۱۱ هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این تعداد بیش از ۷۳ هزار و ۳۴۳ قطعه ۱۱۰ شامل تن به دلایل بهداشتی نبودن از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم شده است. 
کد خبر: ۷۱۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 09 February 2019
محمودرضا رسولی بااشاره به حضور بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌های همدان گفت: از ابتدای امسال بازرسان ۶۹ تن گوشت قرمز غیربهداشتی را از زنجیره چرخه مصرف درهمدان خارج کرده اند.

به گزارش مهر، رسولی با اشاره به اقدامات دامپزشکی در خصوص حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۴۸ هزار و ۶۷۹ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان همدان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرارگرفته اند.

وی با بیان اینکه وزن تقریبی دام‌های ذبح شده بیش از ۶ هزار ۸۶۵ تن بوده است، گفت: طی بازرسی عوامل دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان همدان ضبط و معدوم سازی بیش از ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی انجام و این گوشت‌ها از زنجیره مصرف خارج شده است.

وی با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی و نظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از ۹۶ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های استان همدان انجام شده که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی ۲۷۷ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سطح استان بوده که از چرخه مصرف حذف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار