یک پزشک با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بسیج جامعه پزشکی و پزشکان بسیجی استان قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌اند و این مایه افتخار است گفت: یک پزشک علاوه بر رسالت پزشکی باید روشنگری را انجام دهد، بصیرت‌افزایی یکی از ویژگی‌های پزشکان انقلابی است که باید مد نظر باشد.
کد خبر: ۷۱۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 09 February 2019
سعید نظری که سال‌هاست در بسیج جامعه پزشکی عضویت دارد و خدمات بسیاری را نیز در این عرصه به نیازمندان ارائه کرده است، از شاخصه‌های پزشک انقلابی می‌گوید.

به گزارش فارس، نظری با اشاره به شاخصه یک پزشک انقلابی اظهار کرد: پزشک انقلابی باید به مسوولیت محوله تسلط و به اندازه کافی علم، آگاهی و تخصص داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکثر پزشکان استان آموزش‌های لازم را از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کسب کرده و به استاندارد‌ها رسیده‌اند گفت: داشتن وجدان کاری، اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای کیفیت کار پزشکان را بالا می‌برد و این موضوع مهمترین مسئله است.

این پزشک انقلابی با اشاره به اینکه یک پزشک باید خود را به اخلاق حسنه مزین کند بیان کرد: ابتدا باید پزشک دانایی لازم را به دست آورد و بعد اخلاق حرفه‌ای و حسنه را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه داشتن تعهد از سوی یک پزشک بسیار مهم است و باید حقوق بیمار را شناخت گفت: باید رضایت بیمار را در نظر گرفت و عدالت را رعایت کرد.

نظری با اشاره به اینکه باید در درمان رابطه مالی بیمار و پزشک مشخص شود خاطرنشان کرد: پزشک انقلابی علاوه بر تعهد در زمینه‌های مختلف و بیشتر از اینکه به پزشکی تنها منبع درآمد نگاه کند و حق خود را به طور کامل دریافت کند باید ایثارگر باشد.

وی با تاکید به اینکه اگر پزشک تنها به درآمد در حرفه پزشکی فکر کند از رسالت خود دور خواهد شد گفت: البته هر پزشکی درآمد و حق‌الزحمه‌ای دارد و طبیعی است، اما پزشک انقلابی نباید خود را به بخش مالی منحصر کند.

این پزشک همدانی با اشاره به اینکه یک پزشک انقلابی بار‌ها در صحنه‌های مختلف باید از حق خود بگذرد افزود: وقت زیادی را برای بیمار اختصاص دادن و خود را به درد و رنج انداختن تا آسایش بیمار از شاخصه‌های پزشک انقلابی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان در دوران دفاع مقدس جان خود را به خطر انداختند و عده‌ای نیز به شهادت نایل آمدند گفت: شهید دکتررهنمون از پزشکان انقلابی بود که خالصانه به جبهه رفت و در نهایت شهید شد، فردی که امروز به عنوان شهید شاخص در میان جامعه پزشکی می‌درخشد.

نظری با اشاره به اینکه ایثار در هر جایی معنا پیدا می‌کند گفت: امروز عرصه خدمت به محرومان است، حضور در مناطق محروم شهر‌ها و روستا‌ها و انجام اقدامات درمانی برای محرومان باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه پزشک انقلابی باید رعایت حال بیماران نیازمند را کند افزود: در شهر همدان پزشکانی زیادی هستند که با نصب پوستری بر در مطب‌های خود، ویزیت را اجباری نکرده‌اند و بسیاری از بیماران نیازمند نیز از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

عضو بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان این شرایط را برای بیمار فراهم می‌کنند که اگر هزینه درمان را ندارد در حد توانایی خود آن را بپردازد یعنی بیمار را به گروگان مالی نمی‌گیرند گفت: از آنجا که امروز در جنگ اقتصادی هستیم و مشکل جامعه مالی است، باید در این زمینه‌ها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از لحاظ تعداد پزشکان به خودکفایی رسیده‌ایم خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از پزشکان به صورت جهادی در مناطق محروم حضور دارند و جامعه پزشکی این مسئله را مدیریت می‌کند.

نظری با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بسیج جامعه پزشکی و پزشکان بسیجی استان قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌اند و این مایه افتخار است گفت: یک پزشک علاوه بر رسالت پزشکی باید روشنگری را انجام دهد، بصیرت‌افزایی یکی از ویژگی‌های پزشکان انقلابی است که باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم از پزشکان به عنوان نخبه تبعیت می‌کنند افزود: خواص در جامعه تعیین‌کننده هستند از آن جا که پزشک نیز در جامعه ما مورد احترام است سخن حکیمانه و باصیرت او در تحکیم مواضع نظام مقدس اسلامی بسیار موثر خواهد بود.

این پزشک انقلابی با بیان اینکه پزشکان انقلابی باید به گسترش تفکر دینی و فرهنگ ایثار و معنویت بپردازند گفت: پزشک انقلابی باید در راه ارتقای اخلاق پزشکی الگوی علمی و عملی باشد و با اقدامات عام‌المنفعه در بحران‌ها به کمک جامعه بشتابد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان باید در زمینه علم و تحقیق ارتقا یابند و به جمهوری اسلامی کمک کنند، خاطرنشان کرد: پزشکان کشور در بسیاری از مسائل می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

نظری گفت: حضور یک پزشک در مجامع عمومی بسیار موثر است و وقتی مردم می‌بینند یک پزشک جراح، متدین، انقلابی و ... در مراسم‌هایی که عموم مردم شرکت دارند، حضور دارد از او الگوبرداری می‌کنند.

وی یکی از راه‌های ورود پزشکان به تفکر انقلابی را همکاری با بسیج جامعه پزشکی دانست و خواستار عضویت پزشکان در این مجموعه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار