بهزاد رابطی اظهار کرد: مردمی بودن ویژگی بارز انقلاب اسلامی است و این مسأله در همه تعریف‌هایی که ما شنیدیم، خواندیم و یا در تصاویر به جا مانده از آن روز‌ها برجسته است.
کد خبر: ۷۱۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 09 February 2019
المان‌هایی در شهر همدان با موضوع دهه فجر نصب شده که توجه مردم را به خود جلب کرده است، هم از سوی مردان و زنان روز‌های انقلاب و هم آن‌ها که انقلاب را ندیده‌اند.

به گزارش فارس، این روز‌ها در پیاده‌راه بوعلی، میدان آرامگاه و خیابان بوعلی و مناطق دیگری از شهر شاهد نصب المان‌هایی هستیم که می‌تواند در بازسازی روز‌های انقلاب و مبارزه که آکنده از غرور و شادمانی است به مردم کمک کند. برخی از این المان‌ها با استقبال بیشتری مواجهند، هم از سوی مردان و زنان روز‌های انقلاب و هم آن‌ها که انقلاب را ندیده‌اند. 

هنوز هم روزنامه‌های آن روز‌ها برای مردم جذاب است و خواندن تیتر‌ها و اعلامیه‌ها باعث ایجاد حسی حماسی در درونشان می‌شود. خبر‌های مربوط به امام و یا سخنان ایشان تیتر‌های بزرگ و برجسته رسانه‌ها را به خود اختصاص می‌داد؛ همین اتفاق نشان می‌دهد مردم در آن روز‌ها به دنبال چه نوع اخباری می‌رفتند و اولویت اولشان چه بود؟ تیتر‌های روزنامه‌ها دیگر به «اعلی حضرت» و «والاحضرت‌ها» اختصاص نداشت، بلکه به اسلام و انسان و آزادی و استقلال می‌پرداخت، المان دور آرامگاه بوعلی در کاری جذاب با متن قرار دادن این روزنامه‌ها فرصتی را فراهم کرده تا مردم به مرور آن‌ها بپردازند.

یکی دیگر از المان‌هایی که در ابتدای پیاده‌راه بوعلی از سمت میدان آرامگاه قرار گرفته و مردم نیز در آن استقبال بسیاری کردند، مردان موتورسوار غرق در شوق و شور برای پیروزی انقلاب است، المانی که بازار سلفی با آن داغ است.

استقبال مردم از این المان و البته نماد‌هایی که در پیاده‌راه قرار گرفته، ما را بر آن داشت که با طراحش به گفت‌و‌گو بنشینم و از چرایی و چگونگی تولد این المان بپرسیم. ابتدا تصور می‌کردیم باید با فردی روبه‌رو شویم که گرد پیری روی موهایش نشسته و در متن انقلاب حضور داشته است و امروز با الهام از حضورش در متن مبارزه به طراحی و اجرای این المان‌ها پرداخته است. اما همان جا متوقف شدیم چرا که طراح این المان‌ها جوانی است که حدوداً ۱۰ سال پس از پیروزی انقلاب و پایان دفاع مقدس به دنیا آمده است.

بهزاد رابطی، جوانی است که به تازگی در حال خروج از دهه ۲۰ زندگی و وارد شدن به دهه ۳۰ عمر خود است و برخی از المان‌های دهه فجر امسال را طراحی کرده است. با او کنار المان پیاده راه بوعلی قرار مصاحبه می‌گذاریم. هوا سرد هست، اما گفت‌و‌گوی ما آنچنان داغ می‌شود که سردی هوا را فراموش کنیم.

او اظهار کرد: مردمی بودن ویژگی بارز انقلاب اسلامی است و این مسأله در همه تعریف‌هایی که ما شنیدیم، خواندیم و یا در تصاویر به جا مانده از آن روز‌ها برجسته است.

رابطی افزود: بنابراین در طراحی المان‌های دهه فجر باید به این مسأله توجه کرد تا مردم بتوانند خود را در آن فضا قرار بدهند و احساس نزدیکی با آن روز‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما عزت و سربلندی به همراه داشت تصریح کرد: به همین دلیل این المان‌ها باید بتوانند این غرور را به تصویر بکشند و این حس را به شهروندان منتقل کنند.

این طراح با اشاره به اینکه حتی ابعاد این المان‌ها را نیز به اندازه‌ای در نظر گرفتیم که با انسان واقعی پهلو بزند ادامه داد: برای درک بهتر آن فضا‌ها با بسیاری از نزدیکان و یا افرادی که در آن روز‌ها در متن مبارزه بودند گفت‌و‌گو کردم و از آنان خواستم که درباره آن‌ها روز‌ها از حس درونی خود بگویند.

وی با بیان اینکه محدودیت زمانی نیز وجود داشت خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش کردم فیلم‌ها و عکس‌های آن روز‌ها به ویژه آنچه به همدان مربوط بود را با دقت زیر نظر بگیرم و خودم را در آن فضا‌ها تصور کنم.

خشم مبارزان انقلابی از عملکرد حکومت طاغوت

رابطی گفت: وقتی با مبارزان انقلابی سخن می‌گوییم می‌توان خشم آن‌ها را نسبت به عملکرد رژیم طاغوت حس کرد که از بی‌عدالتی‌ها، چپاول بیت‌المال و از همه مهمتر زیر دست خارجی بودن به سطوح آمده بودند و همه تلاش خود را به خرج دادند که برای همیشه به این ذلت‌ها و خفت‌ها پایان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی به زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌رسیم و می‌بینیم که با نشستن هواپیما حضرت امام در فرودگاه مهرآباد چه امیدی در مردم جان گرفته است به وجد می‌آییم و اهمیت کار پدران خود را درک می‌کنیم.

انقلاب مردم ایران بر دل هر انسانی راه می‌یابد

این جوان متعلق به نسل پس از پیروزی انقلاب افزود: اقدام ملت ایرانی به قدری بزرگ و بر اساس معیار‌های انسانی است که امروز هم می‌توان دلایل انقلاب و حس و حال آن روز‌ها را درک کرد و در نتیجه به خلق المانی دست زد که بر دل و جان مردم بنشیند.

 وی تصریح کرد: المان‌هایی که در پیاده‌راه بوعلی نصب شدند می‌خواهند بگویند که حرکت ظفرمندانه مردم به رهبری امام خمینی (ره) در نهایت به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر شد که نماد آن پرچم زیبا و نورانی ایران اسلامی است که بر روی این المان‌ها قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار