"شهید باقر فرتاش" بیست و چهارم مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای سولان از توابع شهرستان همدان و در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. پدرش ابراهیم با کار بر روی زمین کشاورزی و باغبانی مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را تامین می‌کرد. 
کد خبر: ۷۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 09 February 2019
باغ شهادت لبریز عطر هزاران گلی است که هر کدام به تنهایی می‌تواند عالمی را مدهوش کند ما با یک بغل از این هزاران گل آمده ایم تا زندگی شیفتگان شهادت و رشادت را معطر کنیم. 

به گزارش ایسنا، همان‌ها که پرورش یافته مکتب مادران و همسرانی هستند که در فداکاری و ایثار به بانوی نمونه عالم حضرت زهرا (س) اقتدا کرده اند، بانوان بی نظیری که پرواز سیمرغ وار مردانشان تا بی کران مدیون همین ایثار و گذشت است. 

دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور روز‌های انقلاب است؛ روز‌هایی پر از سختی و رشادت که مردم یک صدا و هم دل فریاد آزادی خواهی سر دادند. 

همدان نیز در شروع حرکات انقلابی یدطولا دارد و یکی از مراکز شروع اعتراضات علیه رژیم طاوغوت بوده و شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

جوانانی که جوانمردانه پا به عرصه مبارزه گذاشتند و لحظه‌ای رهبر و مقتدای خود را تنها نگذاشتند و از هیچ چیز و هیچ کس نترسیدند و تنها به پیروزی در مبارزه فی سبیل الله و جهاد برای اعتلای ایران و اسلام فکر می‌کردند. 

"شهید باقر فرتاش" بیست و چهارم مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای سولان از توابع شهرستان همدان و در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. پدرش ابراهیم با کار بر روی زمین کشاورزی و باغبانی مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را تامین می‌کرد. 

سال ۱۳۴۸ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و تا پایان دوره راهنمایی ادامه تحصیل داد. از همان کودکی در کنار پدر مشغول کار کشاورزی شد و در امور خانه نیز کمک حال مادر و سایر اعضای خانواده بود. در سال‌های انقلاب بنا بر ضرورت به شهر مریانج تغییر مکان داده و در آن شهر مشغول به تحصیل و کار شد.

با گسترش جریان انقلاب و فراگیر شدن ندای آزادی و آزادیخواهی حضرت امام خمینی، با جوانان انقلابی آشنا شد و با مکتب انقلاب و آرمان‌های امام امت انسی عمیق و ارتباطی پایدار پیدا کرد. در مبارزات و راهپیمایی‌ها حضور فعال داشت و در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نبود. 

دارای اعتقادات عمیق دینی و مذهبی بود و بسیار مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بود. 

سرانجام در هفدهم آبان ماه سال ۱۳۵۷ هنگام درگیری با عوامل رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های شهربانی به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. آرامگاه وی در گلزار شهدای باغ بهشت شهرستان همدان زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار