همزمان با فرا رسیدن جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن استان همدان توانست ۲ هزار و ۲۰۰ منزل مسکونی آسیب دیده در روستای قلعه شاهین شهرستان سر پل ذهاب را احیا کرده و همزمان با دیگر پروژه‌های خود در روستا‌های این شهرستان به بهره‌برداری برساند.
کد خبر: ۷۱۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 07 February 2019
۲۲۰۰ منزل مسکونی زلزله‌زدگان کرمانشاه به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم، استاندار کرمانشاه در این مراسم با قدردانی از مردم همدان برای کمک‌رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: همدان نخستین شهری بود که پس از وقوع زلزله ویرانگر سال قبل، کمک‌هایش به استان کرمانشاه رسید.

وی با اعلام اینکه از استاندار همدان می‌خواهم مراتب تشکر ما را به مردم همدان اعلام کند ابراز کرد: این زلزله توانست انسجامی در کشور شکل دهد و همه اقشار و آحاد جامهه را برای بازسازی منطقه پای کار بیاورد.

بازوند افزود: ۶۷ هزار متر منزل تعمیری داشتیم که برای تعمیر آنها، ۶۳ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد نیز کار ۶۱ هزار واحد به پایان رسیده و تنها تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه امروز آمار تعدادخانه‌های احداثی به بیش از ۲۴ هزار و ۲۰۰ واحد رسیده است، گفت: برای رسیدن به چنین نقطه‌ای سیستم اجرایی، مردم و تمامی ستاد‌ها برای بازسازی کمک‌های بسیاری کردند به گونه‌ای که رکوردی تازه در بازسازی مناطق زلزله‌زده شکل کرفته است که جای تشکر دارد.

 ایستادگی مردم کرمانشاه در برابر دشمنان هرگز از یاد مردم ایران نمی‌رود

استاندار همدان نیز با بیان اینکه ویژگی برجسته و منحصر به فرد مردم ایران دارند، وطن دوستی، نوع دوستی و فداکاری است اظهار داشت: استان کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب منطقه‌ای بسیار ارزشمند در جغرافیای جمهوری اسلامی به شمار می‌آید، منطقه‌ای که دلاور مردی‌های مردمش در سال‌های دفاع مقدس هیچگاه از یاد مردم پاک نمی‌شود.

وی همدان با تشریح نقش مردم کرمانشاه در صیانت از مرز‌های انقلاب اسلامی، گفت: نگاه ملت ایران به جنوب و غرب نگاه ارزشمندی است که این مهم را در بخش‌های مختلف و در بسیاری از اقدامات خود نشان داده‌اند.

سعید شاهرخی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان ابراز کرد: مردم دلیر خطه کرمانشاه با جانفشانی در دوران دفاع مقدس از مرز‌های کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه وقتی سال گذشته زلزله مهیب کرمانشاه رخ داد همه مردم برای کممک رسانی به این منطقه احساس مسئولیت کردند، عنوان کرد: علاوه بر کمک‌رسانی گسترده مردم، روحیه خود مردم کرمانشاه نیز سبب شد کمک‌ها به نتیجه برسد.

استاندار همدان با اعلام اینکه ما در طول این مدت شاهد صحنه‌های بی‌بدیلی از کمک‌رسانی به مردم این منطقه بودیم که بیانگر شایستگی‌های آن‌ها بود، گفت: در همان ساعات اولیه وقوع حادثه، استان همدان در آماده‌باش کامل قرار گرفت و توانستیم خدمات شایانی را به مردم آسیب دیده کرمانشاه ارائه دهیم که امیدواریم مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.

۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۸۴ روستای تحت نظارت ستاد معین استان همدان هزینه شده است

حسن ظفری نیز با اعلام اینکه وظیفه بازسازی و تعمیر منازل مسکونی ۸۴ روستا برعهده ستاد معین استان همدان قرارداشت، افزود: با فعالیت کرشناسان ما در این مناطق بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ فقره واحد شناسایی شد و عملا از این تعداد ۷۵۰۰ واحد واجد استفاده از تسهیلات احداثی و تعمیری شناخته شدند.

وی عنوان کرد: از تعداد واحد‌های ذکر شده، ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تعمیری بودند که تا به امروز تمامی آنها، تسهیلات و کمک بلاعوض را دریافت کرده و با نظارت مجمو عه ستاد معین استان همدان تعمیرات منازل به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اعلام اینکه ۳۲۰۰ واحد احداثی مورد ارزیابی مجموعه ستاد قرار گرفت که بیش از ۲۷۵۰ واحد مبادرت به پی کنی کردند، گفت: ۳۱۰۰ واحد برای عقد قرارداد به بانک معرفی شدند که خوشبختانه هم با همکاری بانک‌های عامل عقد قرارداد این منازل نیز در زمان معین انجام شد.

وی با بیان اینکه از ۲۷۵۰ واحدی که اقدام به پی‌کنی کردند، عملیات اجرای سقف و سفت کاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آن‌ها به پایان رسیده است ابراز کرد: عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نیز به طور کامل انجام شده و منازل در اختیار مردم قرار گرفته است.

ظفری عنوان کرد: در بخش منابع و اعتبارات نیز بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مجموعه ۷۵۰۰ واحد اختصاص یافته و به طور نسبی نیز بیش از ۴۰ میلیارد تومان از محل آورده‌های مردمی برای بازسازی منازل هزینه شده است.

وی اعلام کرد: در مجموعه ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و آورده مردم، برای بازسازی ۸۴ روستایی که ستاد معین استان همدان مسئولیت بازسازی آن‌ها را برعهده داشته، صرف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان مطرح کرد: تا امروز کار اجرایی ۹۵ درصد از واحد‌های مسکونی مردم به پایان رسیده و ۵ درصد از آن‌ها که شامل ۱۵۰ منزل مسکونی می‌شود، باقی مانده است که در تلاشیم تا پایان بهمن ماه تمامی آن‌ها را تحویل دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار