علیرضا شمس به افزایش قیمت پرتقال در روز‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: با اتمام فصل برداشت پرتقال در باغ‌های شمال قیمت این نوع میوه افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 07 February 2019
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان همدان گفت: وقوع سیل در استان خوزستان و خسارات ناشی از آن موجب تخریب مزارع صیفی جات و درنتیجه گرانی محصول شده است.

به گزارش تسنیم، شمس اظهار داشت: بعد از بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا در استان خوزستان، بسیا ری از محصولات مزارع صیفی‌جات از بین رفته و با کمبود محصول مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت کاهو و سبزجات نه تنها در همدان، بلکه در دیگر نقاط کشورهم افزایش یافته است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‎‌کنیم با رسیدن محصولات در ماه‌های آینده شاهد تعدیل قیمت‌ها باشیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان افزود: همکاران ما سبزی ریحان را کیلویی ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنند، اما برای جور شدن سبزی آن را به قیمت ۶ هزار تومان می‌فروشند.

شمس قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن را ۶ تا ۷ هزار تومان و قیمت کاهو پاک شده را ۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: پیش از وقوع سیل در خوزستان حداکثر قیمت کاهو در همدان ۴ هزار تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به افزایش قیمت پرتقال در روز‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: با اتمام فصل برداشت پرتقال در باغ‌های شمال قیمت این نوع میوه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم پرتقال بین ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان است، ابراز کرد: این درحالی‌است که در هفته‌های گذشته قیمت هرکیلو پرتقال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان بوده است.

شمس با تاکید بر اینکه قیمت سیب همچنان برای خرید مردم مناسب نیست و. کاهش قیمت هم نداشته ایم، افزود: هرکیلوگرم سیب درختی با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل گرانی سیب درختی مربوط به باغدارانی است که محصول خود را به بازار عرضه نکرده و در سردخانه‌ها نگهداری کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار