محمد مددی تمام آسانسور‌های نصب شده در کشور را مشمول مقررات استاندارد اجباری دانست و گفت: صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌های استان، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.
کد خبر: ۷۱۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 06 February 2019
مدیرکل استاندارد استان همدان بابیان اینکه کالا‌های تولیدی باید دارای پیوست استاندارد باشد، گفت: کالای با کیفیت توسعه صنایع را سرعت می‌دهد.

به گزارش مهر، مددی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه هر کالا باید شناسنامه استاندارد داشته باشد، گفت: ۴۰۰ مدیر کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی و خدماتی استان همدان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت باید در فرایندی گواهی تأیید صلاحیت خود را از اداره کل استاندارد دریافت کنند، اظهار داشت: مدیر کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد تولیدی، پیش از آغاز کار خود باید آزمون‌های لازم را با موفقیت در اداره کل استاندارد سپری کند.

مددی با بیان اینکه کیفیت بخشی به نظام آموزش مدیران کنترل کیفیت ارتقا کیفی محصولات تولیدی را درپی خواهد داشت، گفت: با توجه به حساسیت فعالیت مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی، این افراد به عنوان متولیان عرصه کیفیت بیشتر از سایر کارکنان واحد‌های تولیدی نیازمند آموزش هستند و و در بحث توانمندسازی مدیران کنترل کیفی نیز ۸ هزار نفر ساعت آموزش تکمیلی و تخصصی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه کالای با کیفیت و استانداردسازی حائز اهمیت است چراکه تولید باکیفیت اشتغال را از تنگنا بیرون می‌آورد، گفت: طی ۲ سال گذشته ۵ پروانه تولید کالا در بخش کشاورزی و صنعت در استان همدان صادر شده است.

مددی همچنین بابیان اینکه پس از نصب و راه اندازی آسانسور زمانی که باید دوره بهره وری از آن آغاز شود، حتما باید گواهینامه تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور و بهره برداری از آن توسط شرکت‌های بازرسی مورد تائید اداره استاندارد صادر و اخذ شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پس از بازرسی‌های به عمل آمده از آسانسور‌های نصب شده در سطح استان، بیش از ۵۰۰ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره‌کل صادر شده است.

وی تمام آسانسور‌های نصب شده در کشور را مشمول مقررات استاندارد اجباری دانست و گفت: صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌های استان، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار