اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه شماره ۲ فروسیلیس پارس غرب کشور با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب با آرمان‌های امام خمینی و همراهی مردم به پیروزی رسید و تثبیت شد.
کد خبر: ۷۱۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 06 February 2019
معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه شماره ۲ فروسیلیس پارس غرب کشور با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب با آرمان‌های امام خمینی و همراهی مردم به پیروزی رسید و تثبیت شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، اسحاق جهانگیری افزود: ما در خاورمیانه آزادترین کشور منطقه هستیم، در کشور ما هم ایراداتی هست که باید رفع شود، اما استقلال و آزادی موجود در این کشور مثال‌زدنی است.

جهانگیری تصریح کرد: ما برای تحقق آرمان‌های بزرگی، چون عدالت انقلاب کردیم، امروز نیز همان آرمان‌ها را دنبال می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحقق هیچ یک از اتفاقات بزرگ لحظه‌ای نیست و باید شرایط آن فراهم شود، گفت: امروز جشن‌های انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان استقلال ایران و دستاورد‌های انقلاب طی ۴۰ سال گذشته است.

وی بیان کرد: عدالت گوهر بی‌نظیری است و در انقلاب اسلامی به دنبال عدالت بوده و هستیم، امروز طیف وسیعی از رسانه‌های خارجی با تبلیغات خود به دنبال این هستند که وضعیت معیشت را طوری نشان دهند که امور معیشتی مردم بدتر از گذشته شده است.

جهانگیری خاطر نشان کرد:بعد از انقلاب نه تنها وضعیت بدتر نشده بلکه فاصله فقیر و غنی بسیار کم شده و به شدت کاهش داشته است، تمام هدف ما حرکت به سوی عدالت است، امام راحل نیز در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب نهاد‌هایی تاسیس کردند که که در راستای رفع فقر و رفع محرومیت وارد کار شوند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که فساد، تبعیض، فقر و بسیاری از مشکلات از بین برود، افزود: اتفاقاتی که امروز نسبت به گذشته در حوزه پیشرفت کشور رخ داده، واقعا کم‌نظیر و در برخی حوزه‌ها نیز بی‌نظیر است.

معاون اول رئیس جمهور با مروری به دستاورد‌های انقلاب در زمینه رشد بخش صنعت و معدن، رشد واحد‌های صنعتی آلیاژی، سیمان، معادن قیمتی و ... اضافه کرد: بعد از انقلاب تولید این معادن بیش از ۱۰ برابر شده و رشد عظیمی در توسعه این بخش صورت گرفته است.

جهانگیری در ادامه گفت: دشمنان نظام همواره از همان ابتدای پیروزی انقلاب چوب لای چرخ توسعه کشور گذاشتند، اما موفق نشدند، جنگ نابرابری که تمام دنیا علیه ایران ایجاد کرد، بدون اینکه تجهیزاتی از جایی برایمان برسد با پیروزی کشور ما تمام شد.

وی یادآور شد: پس از جنگ علیه ملت ایران تحریم‌های سخت اعمال کردند، با آن‌ها توافق کردیم، اما از توافق کنار رفتند مشکلی که دشمن با ما دارد مشکل با رهبری، دولت و... نیست بلکه مشکل دشمن با ایران و ملت ایران است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دشمن می‌خواهد مانع از قدرت ایران شود، در حال حاضر نیز فشار‌های اقتصادی را بر ملت ایران وارد می‌کنند که باید تلاش کنیم تا انقلاب را پیش ببریم.

جهانگیری با اشاره به سفر امروز خود به ملایر و بازدید‌های صورت گرفته عنوان کرد: ملایر در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای است، اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود هم مشکلات خود شهرستان و حتی مشکلات سایر شهرستان‌های اطراف نیز در حوزه اشتغال حل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امروز در ملایر کار زیبای منبت را دیدم که واقعا کار فوق‌العاده‌ای است و این هنر زیبا مورد توجه خاص و عام است و می‌تواند با حمایت بیشتر اشتغال و درآمدزایی بالایی را داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با سفری که امروز به شهرستان‌های مختلف استان داشتم هر کدام از این شهرستان‌ها ظرفیت‌های بالایی را در حوزه کشاورزی دارند که می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد:باید این ظرفیت‌ها را ببینیم و دولت نیز حمایت کند، دولت باید با دادن تسهیلات کمک کند تا این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: منطقه دارای توانمندی‌های ویژه‌ای است که باید از این توان برای کار‌های بزرگ استفاده شود، با توان خودی منطقه می‌توان اقدامات خوب و کار‌های ارزشمندی را در این استان انجام داد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده بخش مبل و منبت ملایر از سوی مسوولان و فعالان این عرصه افزود: میراث فرهنگی و وزیر کشاورزی باید مشکل واردات چوب را پیگیری و حل کنند، باید دقت شود تا موانع ایجاد شده رفع و چوب در اختیار منبت‌کاران قرار گیرد.

 جهانگیری اعلام کرد: جهانی شدن منبت ملایر را حتماً پیگیری می‌کنیم، در راستای توجه به تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی نیز دولت اقدامات خوبی داشته که باید از این تسهیلات به نفع مردم و برای رفع مشکلات اشتغال استفاده شود.

وی به فرمانداران تاکید کرد و گفت: هنوز ۱۰ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات باقی مانده که باید از آن برای مردم استفاده شود.

جهانگیری در خصوص سبد کالا خبرداد: سبد کالا تنها برای کارمندان نیست، تعبیر ما این بوده که برای افراد حاشیه‌نشین، روستایی و دارای شغل آزاد با حقوق زیر ۳ میلیون تومان مشمول سبد کالا شوند. این سبد کالا نه برای یک بار بلکه به صورت دوره‌ای در سال آینده نیز در صورتی که بتوانیم منابع مالی آن را تامین کنیم تکرار خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور افزود: در شرایط سختی که امروز مردم در آن قرار گرفته‌اند نباید آن‌ها را تنها بگذاریم؛ وزارت رفاه به دولت اطمینان داده قادر است از افراد دارای حقوق زیر ۳ میلیون تومان حمایت کند.

وی در پایان با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های شرکت‌های میدکو در ملایر بسیار توانمند است گفت: باید مشکل این واحد‌ها به ویژه مشکل برق آن‌ها حل شود.
 
 
 
ملایر در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت و توانمندی‌های ویژه‌ای است
 
ملایر در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت و توانمندی‌های ویژه‌ای است
 
ملایر در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت و توانمندی‌های ویژه‌ای است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار