امسال همدان شاهد اجرای ۱۴ فیلم در همدان است که سینماگران و سینمادوستان معتقدند فیلم‌هایی که در این شهر در حال اکران است، چندان شاخص نیستند و نتوانستند علاقمندان به هنر هفتم را اقناع کند.
کد خبر: ۷۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 06 February 2019
اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در همدان، اتفاق خوبی است، اما امسال با عدم نمایش فیلم‌های مخاطب‌پسند سینمادوستان اقناع نشدند.

به گزارش  فارس، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فجر امسال نیز با اکران ۱۴ فیلم و هر روز در قالب دو سانس در سینمافلسطین و قدس همدان در جریان است.

امسال همدان شاهد اجرای ۱۴ فیلم در همدان است که سینماگران و سینمادوستان معتقدند فیلم‌هایی که در این شهر در حال اکران است، چندان شاخص نیستند و نتوانستند علاقمندان به هنر هفتم را اقناع کند.

وقتی از ارشاد و امور سینمایی در این زمینه سوال شد، آن‌ها هزینه بالای اکران را عامل اصلی دانستند هرچند برای اینکه بتوان از جشنواره لذت برد و تازه‌های سینما را نظاره‌گر بود، باید این هزینه را ارشاد متقبل می‌شد.

طبق نظر منتقدان و از منظر آرای مردمی فیلم‌های «غلامرضا تختی»، «قصر شیرین»، «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «ماجرای نیمروز ۲»؛ «جان‌دار»، «شبی که ماه کامل شد»؛ «۲۳ نفر» در صدر هستند که همدانی‌ها جز دو فیلم خوب، از تماشای سایر فیلم‌های پربیننده بی‌نصیب ماندند.

یکی از نقاط ضعف دیگر اینکه امسال رسانه‌های همدان در سینما‌ها جایی نداشتند در حالی که سال قبل تدابیر بهتری برای حضور رسانه‌ها صورت گرفت و اکثر رسانه‌ای‌های منتقد و دوستدار سینما از فیلم‌ها دیدن کردند.

امسال با وجود اینکه سالن‌های سینمایی ازدحام تماشاگران به نسبت سال قبل را نداشت و بسیاری از فیلم‌ها با تعداد صندلی‌های خالی مواجه بود، اما این مجوز به رسانه‌ای‌ها هم داده نشد که بتوانند علاوه بر حضور در سینما انعکاس این رخداد فرهنگی را نیز داشته باشند.

طبق تدابیر صورت گرفته امسال توافق ارشاد و سینما بر این بود که در هر سانس دو خبرنگار آن هم با اخذ معرفی‌نامه از ارشاد به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشیند که این تصمیم برای جامعه ۸۰ نفری خبرنگاران همدان نشدنی بود، هرچند این اتفاق که در هر سانس تمام ۸۰ نفر داخل سالن باشند؛ نه شدنی است نه عاقلانه، اما اینکه تنها دو سهم برای این قشر در نظر گرفته شود نیز قابل قبول نیست.

اما در این چند روز گویا جایگاهی نیز برای میهمانان در سینما‌ها در نظر گرفته شده بود که مشخص نیست بلیت این قسمت به چه کسانی اهدا می‌شود، اما به یاد داشته باشیم اگر نیمی از این همین جایگاه نیز برای رسانه‌ای‌ها در نظر گرفته می‌شد حداقل خروجی چند خبر و گزارش را از نقد فیلم و وضعیت اکران‌ها شاهد بودیم که در اطلاع‌رسانی روند برگزاری جشنواره نیز اثرگذار بود.

اما امسال از فضای خوب سینما‌ها برای پذیرایی از تماشاگران نیز نباید گذشت، امسال با تجهیز سینما قدس و ترمیم نقاطی از سینما و همچنین کیفیت‌بخشی به صدا و نور سینما، فضا برای اکران فیلم‌های جشنواره مهیا شده و باعث شده است که روز به روز به استاندارد‌هایی در زمینه سینما دست یابیم.

اتفاق خوب دیگری که در این دوره از جشنواره برگزار شد، برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور رسانه‌ای و اهالی فرهنگ و هنر در کافه سینمافلسطین بود که هر روز عصر با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار