یدالله روحانی‌منش گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که از این تعداد هشت پرونده مربوط به دیه، ۱۸۰ پرونده مالی، ۲۵ پرونده مهریه و چهار پرونده مربوط به نفقه است.
کد خبر: ۷۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 05 February 2019
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش فارس، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از ۲۱۷ نفر زندانی آزاد شده ۱۲ نفر خانم و بقیه آقا هستند گفت: کل بدهی ۲۱۷ نفر رهایافته از بند، ۱۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان بود که از این رقم ۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان حاصل گذشت شکات و ۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان کمک‌های ستاد دیه بوده و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده زندانیان به دلیل جرائم مالی در بند هستند یادآور شد: در حال حاضر ۳۹۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد که ۱۰ نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و بدهی برخی از این افراد تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: ستاد دیه استان در سال‌های اخیر با ارتباط‌گیری، تعامل و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه قضایی، اجرایی و موسسات خیریه اقدامات سازنده‌ای در جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران از جمله مشاوره به طرفین دعوا از طریق کمیته‌های صلح و سازش، اخذ گذشت از شکات، پرداخت تسهیلات و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مساعدت و همکاری به عمل آورده است.

روحانی منش با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد گرفتار در بند را به شماره حساب‌های ستاد دیه نزد سیبای بانک ملی ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ و حساب جام بانک ملت ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ واریز کنند تصریح کرد: با کار‌های خیرخواهانه می‌توان زندگی بسیاری را از تاریکی به سمت نور هدایت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار