محمدرضاحقی فام افزود: در حال حاضر وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه، چون عراق، پاکستان، تاجیکستان صادر می‌کند و کشور ایران این قابلیت را دارد که صادرات را افزایش دهد که این امر به زودی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 05 February 2019
پست برق ۶۳.۲۰ کیلو وات شهرستان اسدآباد امروز با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، حقی فام در حاشیه افتتاح این طرح اظهار کرد: هدف گذاری وزارت نیرو رسیدن به صادرات ۲۰ میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی برق در دنیا است.

وی افزود: در حال حاضر وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های همسایه، چون عراق، پاکستان، تاجیکستان صادر می‌کند و کشور ایران این قابلیت را دارد که صادرات را افزایش دهد که این امر به زودی محقق خواهد شد.

وی صنعت برق ایران را در جهان پیشرو دانست و تصریح کرد: ایران جزء کشور‌های برتر در ساخت نیروگاه برق در منطقه است و بر اساس تفاهم نامه‌های جدید با کشور‌های همسایه از این پس بازسازی شبکه‌های برق این کشور‌ها توسط مهندسین برق ایران انجام خواهد شد.

حقی فام از انعقاد قرارداد با کشور عراق برای کاهش تلفات برق از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر تلفات برق عراق ۵۰ درصد است که بر آنیم این تلفات را به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

حقی فام خاطر نشان کرد: ایران در خصوص تلفات برق کمترین درصد در دنیا را داراست.

در پایان گفتنی است افتتاح پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلووات اسدآباد کاهش تلفات برق، کاهش خاموشی و اتصالات شبکه برق منطقه را به همراه داشته و ضمن افزایش کیفیت برق، نوسازی شبکه‌های برق نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار