اردکانی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده وزارت نیرو در استان همدان خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ مگاوات با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان امروز در استان همدان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 05 February 2019
وزیر نیرو از ۲۱ پروژه آب و برق در دست اجرا در استان همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اردکانی در حاشیه بازدید از ۲ طرح مطالعاتی سد تغذیه مصنوعی رودخانه هلور و آجین شهرستان اسدآباد، اظهار کرد:۲۱ پروژه حوزه آب و برق در استان همدان در دست اجراست که هر یک از این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصد هستند که برای این پروژه‌ها اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اردکانی با بیان اینکه بحث تغذیه مصنوعی جزء برنامه‌های وزارت نیرو بویژه جهاد کشاورزی بوده و طرح‌های متعددی را در این راستا وزارت جهاد کشاورزی دارد افزود: ما نیز سعی خواهیم کرد با قید اولویت به ماموریت‌های داخلی وزارت نیرو که تامین آب شرب در بخش آب بوده و طرح‌هایی که هدف اصلی آن تامین آب شرب است بپردازیم و یا با روش‌های دیگر در برنامه‌ای ۳ ساله پرونده شهر‌های تحت تنش را ببندیم به نحوی که تا سال ۱۴۰۰ مشکل ۳۴۰ شهر دارای تنش آبی مرتفع شود.

وی با اشاره به بازدید از شرایط خوب آب و خاک منطقه اسدآباد و بازدید از ۲ بند خاکی این منطقه اظهار کرد: ۲ بند خاکی در این منطقه در اسدآباد در دست مطالعه بوده که کار اجرایی آن هر چه زودتر انجام خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه این دو بند خاکی برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه کشاورزی شهرستان از نقش موثری برخوردار خواهد بود اضافه کرد: امیدواریم چنین طرح‌هایی که نیاز به اعتبار چندانی ندارند کمک موثری برای استقرار کشاورزان، امنیت غذایی و تامین معیشت غذایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

اردکانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده وزارت نیرو در استان همدان خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۵ مگاوات با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان امروز در استان همدان به بهره برداری رسید.

اردکانی گفت: آغاز پروژه‌های متعدد آبرسانی، افتتاح پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت اسدآباد و بازدید از سد‌های در دست اجرا از جمله سد گرین نهاوند از برنامه‌ها وزارت نیرو در سفر امروز به استان همدان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار