سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی با تماس مبنی بر اینکه از رادیو معارف تماس گرفته‌است به مال باخته اظهار می‌کند که او برنده کمک هزینه سفر به کربلا به مبلغ ۴ میلیون تومان شده است.
کد خبر: ۷۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 03 February 2019
رئیس پلیس فضای تبادل و اطلاعات استان همدان از دستگیری فرد کلاهبردار با شگرد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سرخوش نهاد با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی با تماس مبنی بر اینکه از رادیو معارف تماس گرفته‌است به مال باخته اظهار می‌کند که او برنده کمک هزینه سفر به کربلا به مبلغ ۴ میلیون تومان شده است.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار به مال باخته می‌گوید که اکنون بر روی پخش آنتن زنده هستید و احساسات خود را در رابطه با برنده شدن در قرعه کشی برنامه رادیو معارف بیان کنید و سپس با شگرد‌های مهندسی اجتماعی قرد مالبخاته را به سمت خودپرداز می‌کشاند.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: این کلاهبردار با شگرد‌های مهندسی اجتماعی پس از حضور فرد و استفاده از خود پرداز، اطلاعات کارت بانکی مال باخته را به دست آورده و اقدام به برداشت مبلغ ۴۰ میلیون تومان از حساب وی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از کلاهبرداری و برداشت پول از حساب مالباخته، وی به پلیس فتا مراجعه کرده و دستور تعیقب و دستگیری کلاهبردار در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که پس از مدتی دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به پیامک و تماس‌های تبلیغاتی اعتماد کرد افزود: معمولا افراد کلاهبردار، با هدف دریافت اطلاعات بانکی افراد، اقدام به ارسال پیامک و برقراری تماس مبنی بر موضوعاتی، چون برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات مذهبی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد با موضوعات دروغین از اعتماد و احساسات مردم سوء استفاده کرده و با برقراری ارتباط با آن‌ها اقدام به خالی کردن حساب بانکی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد یاد آور شد: متأسفانه برخی از افراد به علت عدم آگاهی، اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد سودجو قرار داده در صورتیکه نباید اطلاعات بانکی هر شخص در اختیار دیگران قرار داده شود.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان درخواست کرد: شهروندان باید فرهنگ استفاده از رمز یک بار مصرف را رواج داده و اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار