کد خبر: ۷۱۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 03 February 2019
بسم الله الرحمن الرحیم

هنر و قالب‌های گوناگون آن در عصری که شاهد صف آرایی تمام عیارِ تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم از اهمیت مضاعفی برخوردار گشته است و وظیفه مهمی را در تبیین حقایق دارا می‌باشد از این رو است که رسالت هنر فاخر وارزشی در دوره پس از انقلاب اسلامی مور توجه قرار گرفته و نقش هنرمندان متعهد در جامعه مضاعف گردیده است.

جشنواره بین المللی فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۱تاکنون، هرساله در بهمن ماه، با هدف پاسداشت انقلاب و ارتقای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، برگزار می‌گردد.

با وجود اینکه هرساله شاهد زحمات دستاندرکاران جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف اعم از استفاده از عوامل سینمایی و پیشکسوتان هنری در اجرای این جشنواره، تشویق داوران به حضور در میان مردم جهت مشاهده فیلمها، تلاش‌هایی در جهت نظم بخشی به برنامه‌ها و نظایر آن هستیم؛ ضمن قدر دانی و تشکر از زحمات همه دلسوزان انقلاب تذکر نکاتی را لازم می‌دانیم:

-۱ نگاهی به بررسی‌های کارشناسی نتایج جشنواره‌های سال‌های گذشته، نشان میدهد که توجه به مهم‌ترین اصل جشنواره یعنی توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی، نسبت به سنوات قبل کمرنگ تر شده که در این راستا مطالباتی از مسئولین ذیربط، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد سینمایی فارابی و عوامل سینمایی داشته و خواستار توجه بیشتر بهاین موارد هستیم:

_. توجه به فاصله جدی فیلم‌های حاضر در جشنواره با اهداف ذاتی آن به انحاء مختلف حقیقتی است که هر نگاه منصفی آن رادریافته و تایید میکند.

_. لزوم حمایت از آثار ارزشی و مرتبط با موضوعات انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن با تسهیل در روند ساخت و راهیابی به جشنواره از جمله صدور مجوز، اختصاص بودجه و مواردی از این قبیل.

_. تجدیدنظر حاضران در جشنواره به عنوان سفیران فرهنگی فاخر در رعایت هنجار‌ها و ارزش‌های ایرانی اسلامی.

_. توجه به هزینه‌های جاری جشنواره در شرایط فعلی اقتصادی کشور و پرهیز از صرف هزینه‌های اضافی.

-۲ با کمال تأسف در آیین آغازین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شاهد رفتار‌های خلاف انتظار از جمله تجلیل از بازیگری که جزء محکومین فتنه ۸۸ بوده است و نیز تک خوانی خواننده زن بوده ایم که هیچ سنخیتی با آرمان‌های متعالی و والای انقلاب وارزش‌های اسلامی ندارد وتأسف بارتر این که این اتفاق مصادف با ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری) سلام الله علی‌ها (و در استانه‌ی چهلمین سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی، که عزت و انسانیت را برای مردمانش به ارمغان آورد، در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و متصدیان دایه دار انقلاب اسلامی، روی داده است؛ لذا مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به مراسم آغازین جشنواره فیلم فجر، که بنا بود به عنوان سمبلی از جشن‌های فجر پیروزی انقلاب اسلامی برگزار گردد، اعلام نموده و ضمن محکومیت این اقدامات سخیف و مبتذل از مسئولین امر و بویژه دادستان محترم تهران خواستاریم که با متخلفین برخورد قاطع و سریع صورت پذیرد.

در پایان متذکر می‌شویم همه دغدغه ما و شما دلسوزان انقلاب این است که با توجه به تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به کار بسته شده، از مجاهدت شهدای انقلاب و دفاع مقدس تا رشادت شهدای مدافع حرم که از خانواده و زندگی خود گذشتند، تا امنیت را برای ما به ارمغان آورده و در سایه امنیت، پیشرفت حاصل شود، بتوانیم همواره در جهت حفظ و اعتلای این انقلاب گام برداشته و این امانت الهی را به سلامت، و با دستان امام خامنه‌ای مد ظله به صاحب اصلی آن حضرت حجه ابن الحسن) عج (تحویل دهیم.

قطعا طی این مسیر همچنان مرهون مجاهدت در جبهه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و... است.

"والسلام علی من اتبع الهدی"

قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان همدان
موسسه فرهنگی تبلیغی سراج همدان
حوزه ه. علمیه الزهراء) س. همدان
گروه‌های مردمی طلایه داران معروف و نهی از منکر همدان
جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان همدان
هیئت فاطمیون خواهران همدان
تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی همدان
حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان
حوزه علمیه رسول اکرم ص. همدان
ناحیه بسیج دانشجویی همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار