دکتر علیرضا مدرکیان اظهار داشت: اداره مالیات هر ساله با توجه به نوع تخصص پزشکان و میزان درآمد و دارایی آن‌ها مالیاتی را برایشان تعیین می‌کند که ملزم به پرداخت آن هستند.
کد خبر: ۷۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 02 February 2019
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: تاکنون هیچ موردی از فرار مالیاتی پزشکان در همدان گزارش نشده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه پزشکان جزو نخستین گروه‌هایی‌اند که مالیات خود را پرداخت می‌کنند، ابراز کرد: به جرات می‌گویم که در همدان هیچ گونه فرار مالیاتی از جانب پزشکان شکل نگرفته و همه آن‌ها مالیات تعیین شده خود را پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: برای صدور و یا تمدید پروانه فعالیت پزشکان فرم تسویه مالیاتی آن‌ها را دریافت می‌کنیم بنابراین اگر مالیات پرداخت نکرده باشند پروانه‌ای برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

مدرکیان ابراز کرد: از نظر بنده برای تسهیل امور مردم و رفاه مراجعان به مطب‌های پزشکی وجود دستگاه کارتخوان ضروری است، اما باید این راهم بدانید که هیچ قانونی برای الزام وجود دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان وجود ندارد.

وی افزود: برخی از مردم می‌گویند پزشکان برای فرار از مالیات است که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند، اما باید بدانید که اداره مالیات به آمار اموال و حساب‌های بانکی همه پزشکان دسترسی دارد و عدم وجود این دستگاه هیچ ارتباطی به فرار مالیاتی ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دستگاه کارتخوان در بیشتر مطب‌های پزشکی همدان موجود است، اظهار داشت: ۱۵ مطب در همدان فاقد دستگاه کارتخوان است.

مدرکیان از مردم خواست که نسبت به قشر زحمت‌کش پزشکان بدبین نباشند و بدانند که آن‌ها هم مانند دیگر اقشار جامعه قوانین رشته خود را رعایت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار