سید مصطفی هاشمی اعلام کرد: جمعیت روستایی تحت پوشش آب آشامیدنی که در سال ۵۷ کمتر از ۲۰ درصد بود به ۰۳/۷۶ درصد در سال ۹۷ رسیده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 29 January 2019
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: شاخص بهره مندی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از آب آشامیدنی سالم از ۲۰ درصد در سال ۵۷ به ۷۶ درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین دستاورد‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته شاهد افزایش شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بوده ایم.

وی افزود: اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی به منظور کاهش هزینه ها، افزایش بهره مندی روستاییان از آب شرب بهداشتی و اجرای طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با استفاده از اعتبارات ملی و تسهیلات بانک توسعه اسلامی از دستاورد‌های انقلاب ۴۰ ساله اسلامی ایران است.

هاشمی بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف دستاورد‌های ویژه‌ای را به همراه داشته، افزود: راه اندازی سیستم چاپ در محل به منظور صیانت از حقوق شهروندی و کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع قبوض، کاهش سفر و به حداقل رساندن قرائت‌های اشتباه از مهمترین این دستاورد‌ها است.

وی مطرج کرد: با اجرای طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، شاخص بهره مندی روستا‌های استان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب، بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به ایجاد سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۲۳ به منظور تسریع در رسیدگی به حوادث و اتفاقات، بیان کرد:ارائه خدمات امورمشترکان در دفاتر پیشخوان دولت استان به منظور تسریع در ارائه خدمات از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

هاشمی همچنین اعلام کرد: اجرای طرح‌های مدیریت فشار و هوشمند سازی شبکه‌های آبرسانی به منظور کاهش تعداد حوادث شکستگی و حجم هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع آب از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی گفت: طرح‌های آبرسانی با مشارکت مردم به منظور ارتقاء بهره مندی جمعیت روستایی در طول سال‌های اخیر حداکثر شده است.

هاشمی از ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: برهمین اساس مقدار مطلوبیت میکروبی آب شرب از ۱۵ درصد در سال ۵۷ به ۹۷ درصد برای امسال رسیده است.

وی مطرح کرد: کلرزنی مداوم، نصب دستگاه‌های کلرزن، تجهیز آزمایشگاه ها، تعویض شبکه‌های فرسوده و برطرف کردن به موقع شکستگی‌ها وتأمین آب مطمئن برای سالم سازی آّبهم انجام شده است.

هاشمی اعلام کرد: جمعیت روستایی تحت پوشش آب آشامیدنی که در سال ۵۷ کمتر از ۲۰ درصد بود به ۰۳/۷۶ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

وی گفت: تعداد مشترکان آب روستایی هم از کمتر از ۳۰ هزار فقره در ابتدای پیروزی انقلاب به ۱۴۳ هزار مورد در ابتدای دولت یازدهم، ۱۴۶ هزار در ابتدای دولت دوازدهم و ۱۵۳ هزار در سال ۹۷ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار