محمد علی طهماسبی به رشد چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۵۶، مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور ۲۶ میلیون تن بوده در حالی که این میزان تولید در سال ۹۷ به بیش از ۱۲۲ تن رسیده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 29 January 2019
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۸۵ درصد از انرژی مصرفی خانوار‌های ایرانی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم، طهماسبی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی همدان اظهار داشت: در سال ۱۳۵۶، جمعیت کشورمان ۳۵ میلیون نفر بود که ۱۶ میلون و ۷۰۰ هزار نفر از آن در روستا‌ها زندگی می‌کردند، اما امروزه جمعیت ایران به ۸۲ میلیون نفر رسیده که از این تعداد ۶۱ میلیون نفر در مناطق شهری و ۲۱ میلیون نفر هم در روستا‌ها زندگی می‌کنند. عواملی نظیر خشکسالی، تغییر اقلیم، الحاق روستا‌ها به شهر و ... موجب مهاجرت ساکنین روستا‌ها به مناطق شهری شده است.

وی به رشد چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۵۶، مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور ۲۶ میلیون تن بوده در حالی که این میزان تولید در سال ۹۷ به بیش از ۱۲۲ تن رسیده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه پیشرفت در حوزه کشاورزی را مدیون یکایک کشاورزان زحمت‌کش و دست اندرکاران آن هستیم، ابراز کرد: کشوری که در دوران پیش از انقلاب تمام مایحتاج غذایی خود را از کشور‌های خارجی تامین می‌کرد خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیده که ۸۵ خود درصد از انرژی مصرفی خانوار‌ها را تامین می‌کند.

طهماسبی افزود: امروزه فقط در زمینه خوراک دام و طیور وابسته کشور‌های دیگر هستیم که آن هم در آینده‌ای نزدیک توسط تولیدکنندگان داخلی تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان همدانی در سطح کشور خوش درخشیده‌اند، گفت: از کل کشور ۱۵۰ تولیدکنندگان نمونه را برگزیدیم که ۶ نفر از این کشاورزان برتر از استان همدان بوده‌اند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: استان همدان از نظر مساحتی ۱.۲ مساحت کشور را دارا است، اما اکنون ۴ درصد از تولیدکنندگان نمونه کشوری مربوط به این استان است که این برای استان همدان افتخار بزرگی است.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش به تولید گردو در تویسرکان اشاره کرد و گفت: شهرستان تویسرکان در زمینه تولید گردو پیشتاز بوده و تحول بزرگی را در کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: ۶۰ دانش آموخته در شهرستان تویسرکان در زمینه پیوند گردو به ۲۵۰ کشاورز در سطح کشور آموزش‌های پیوند زنی را ارائه کرده‌اند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در فصل خرید و جا به جایی نهال قرار داریم، ابراز کرد: کشاورزان باید نهال‌های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند و موارد بهداشتی مربوط به آن را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار