مشاور عالی شهردار همدان تصریح کرد: با شناسنامه‌دار شدن معابر اگر هر خیابان و یا کوچه ۶ ماه پس از آسفالت شدن با مشکل مواجه شد می‌توانیم از پیمانکار پرسش کنیم که به چه دلیل استاندارد‌ها و کیفیت لازم را رعایت نکرده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 29 January 2019
حمیدرضا طبی‌مسرور با اشاره به اینکه اگر معابر شناسنامه‌دار شود و فرآیند عملیات‌ها ثبت شود کارایی و بازدهی عملیات بهسازی افزایش می‎یابد گفت: برخی از معابر فاقد آسفالت هستند که اگر مردم برای رفع مشکل پیگیری نکنند ممکن است تا مدت‌ها شرایط نامناسب فعلی ادامه پیدا کند.

به گزارش فارس، وی اظهار کرد: شهرداری در بهمن ماه هر سال ریزپروژه‌ها و مقادیر آسفالتی که برای معابر نیاز دارد را به صورت عمده و لکه‌گیری مشخص می‌کند.

طبی‌مسرور با بیان اینکه هر منطقه بازدید می‌شود و برنامه‌ریزی برای بازنگری و بازسازی هر معبر انجام می‌شود افزود: برآورد ریالی و اندازه انجام و به شورا پیشنهاد می‌شود که در نهایت شورا این موارد تصویب می‌کند تا در سال آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه با آغاز ماه کاری از اردیبهشت‌ماه آسفالت‌ریزی این معابر انجام می‎شود تصریح کرد: البته در صورت فراموشی یک معبر یا وقوع موارد ناخواسته میزان جمع‌بندی شده افزایش خواهد یافت.

مشاور عالی شهردار همدان با بیان اینکه برخی از مواقع امکان جابجایی نیز بر اساس اهمیت وجود دارد ادامه داد: البته هر ساله با افزایش قیمت قیر مواجه هستیم، اما راهکار‌هایی اندیشیده می‌شود که این مسأله باعث غافلگیری شهرداری نشود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم برنامه‌ریزی مدونی را برای آسفالت معابر داشته باشیم عدالت اجتماعی ساری و جاری می‌شود خاطرنشان کرد: نیرو‌های نظارتی نیز در مسأله آسفالت بسیار حائز اهمیت است.

طبی‌مسرور با بیان اینکه آسفالت‌ریزی در زمان نامناسب باعث اتلاف منابع می‌شود گفت: اگر آسفالت را روی خاک بریزیم کار به خوبی انجام نمی‌شود بنابراین توجه به زیرسازی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ضخامت آسفالت نیز بسیار مهم است اظهار کرد: در فصول سرد و بارندگی نباید آسفالت ریخته شود.

مشاور عالی شهردار همدان تأکید کرد: عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهد که یک آسفالت مناسب برای یک معبر ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری مردم در آسفالت معابر تأثیرگذار است افزود: برخی از معابر فاقد آسفالت هستند که اگر مردم برای رفع مشکل پیگیری نکنند ممکن است تا مدت‌ها شرایط نامناسب فعلی ادامه پیدا کند.

طبی‌مسرور با اشاره به اینکه اگر معابر شناسنامه‌دار شود و فرآیند عملیات‌ها ثبت شود کارایی و بازدهی عملیات بهسازی افزایش می‎یابد افزود: این اقدام در درجه اول باعث تحقق عدالت اجتماعی می‌شود ضمن اینکه معبر مورد نظر با توجه به نیاز و در زمان مورد نظر بهسازی و یا آسفالت می‌شود.

وی تصریح کرد: با شناسنامه‌دار شدن معابر اگر هر خیابان و یا کوچه ۶ ماه پس از آسفالت شدن با مشکل مواجه شد می‌توانیم از پیمانکار پرسش کنیم که به چه دلیل استاندارد‌ها و کیفیت لازم را رعایت نکرده است.

مشاور عالی شهردار همدان با بیان اینکه در این صورت می‌توانیم ادعای خسارت کنیم و تضمین‌های پیمانکار را در راستای منافع مردم ضبط کنیم ادامه داد: اطلاعات عمومی از شهر کسب می‌شود و هر لحظه می‌دانیم کدام منطقه به بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه معابر اصلی حتماً باید شناسنامه‌دار شود خاطرنشان کرد: باید مبلغ، نوع مصالح، پیمانکار، ضخامت، عناصر تأسیساتی و زمان آن ثبت شود.

طبی‌مسرور گفت: ارتباط با دستگاه‌های خدمات‌رسان برقرار و هماهنگی لازم شود تا از حفاری‌های بعد از آسفالت‌ریزی انجام نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار