مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان همدان با بیان اینکه مستند «آن ۶ نفر» تهیه شده است افزود: در این مستند چهره ساواک به خوبی معرفی می‌شود و برخی از صحنه‌ها همچون اعدام آن‌ها با انیمیشن به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 29 January 2019
مهدی دهقان‌نیری با اشاره به تولید انیمیشن «روح شاه» در همدان از پخش مستند «فرار شاه» خبر داد و گفت: مستند «آن ۶ نفر» تهیه شده که در آن چهره ساواک به خوبی معرفی می‌شود.

به گزارش فارس ، دهقان‌نیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در صدا و سیما یک دوره یک ساله برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تعریف شد اظهار کرد: از ابتدای دی ماه ریزبرنامه صدا و سیما تغییر کرد و توجه به برنامه‌های انقلابی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کار صدا و سیما هم پوششی است و هم تولیدی افزود: در حوزه صدا نمایش ۸۰ قسمتی «برادر ایام» که با هدف سلسله تاریخ حوزه انقلاب اسلامی تهیه شده، هر شب پخش می‌شود، این برنامه از اواسط آبان ماه آغاز شده و روز ۲۲ بهمن آخرین قسمت آن پخش می‌شود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان افزود: هشت عنوان ویژه برنامه رادیویی که موضوع آن معرفی مبارزان، دستاورد انقلاب اسلامی، هنرمندان انقلاب، مطالبات نوجوانان با اسامی صف اول، چکامه فجر، سور و سات، ۴۰ بهار، فصل شکفتن، حس شکفتن و پلاک ۴۰ پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پخش سیما مستند «ایران ۲۰»، مستند کوتاه «اولی‌ها» و مستند «روح‌الله» در طول دهه فجر که توسط لبنانی‌ها درباره امام ساخته شده، به نمایش درمی‌آید اظهار کرد: ۴۰ فیلم سینمایی نیز درباره انقلاب و منافقین، از اوایل دی ماه آغاز شده و هر شب پخش می‎شود.

دهقان‌نیری از پخش مستند «فرار شاه» نیز خبر داد و با بیان اینکه نوشتن فیلمنامه سریال «خواهردباغ» و «سردار همدانی» نیز آغاز شده است گفت: کار نوشتن به اتمام برسد از فیلم‌نامه‌ها رونمایی می‌شود و تولید آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی شهدای فاخری داریم اظهار کرد: مستند‌هایی تهیه شده که در شبکه استانی و بعضا در شبکه سراسری پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان همدان با بیان اینکه مستند «آن ۶ نفر» تهیه شده است افزود: در این مستند چهره ساواک به خوبی معرفی می‌شود و برخی از صحنه‌ها همچون اعدام آن‌ها با انیمیشن به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه مستند «شهید مفتح» نیز تهیه شده که به برخی از شبهات پاسخ می‌دهد تصریح کرد: مستند چهار شهید مدافع حرم و مستند سردار شهید حاجی‌بابایی نیز تهیه شده است.

دهقان‌نیری ادامه داد: برای سردارانی مانند شهیدحاج‌بابایی کار کمتری انجام شده است و در این مستند که با نام «باباحاجی» تهیه شده بر نقش پدر شهید حاجی‌بابایی تمرکز شده است.

وی با بیان اینکه هفت مستند با موضوعات علمی، فرهنگی، پزشکی و اقتصادی درباره توسعه همه جانبه همدان با نام «همدان ۴۰ سال بعد» تولید می‌شود خاطرنشان کرد: یک فیلم انیمیشن سینمایی تولید شده است، این فیلم از ۱۷ شهریورماه روایت را آغاز می‌کند و تا ۳۰ مهر همدان و ۱۳ آبان تهران می‌پردازد و نشان می‌دهد ۳۰ مهر همدان بود که ۱۳ آبان تهران را شکل داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه هر پنجشنبه برنامه جشن انقلاب را در شهرستان با حضور مردم و مسؤولان برگزار کردیم گفت: در این برنامه‌ها پیشرفت ۴۰ ساله آن شهر را مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه انیمیشن «روح شاه» به مدت ۹۵ دقیقه تهیه شده است اظهار کرد: در این انیمیشن در دنیای دیگر روح شاه را با کار‌هایی که کرده است درگیر کرده‌ایم.

مجموعه پنج قسمتی «کوچه انقلاب»

دهقان‌نیری با بیان اینکه مجموعه پنج قسمتی «کوچه انقلاب» که به درگیری یک انقلابی و ساواکی در یک کوچه می‌پردازد هم ساخته شده است افزود: ۴۰ قسمت موشن‌گرافی که به طور کامل تاریخ انقلاب همدان را مطرح می‌کند ساخته شده که برای پخش به شبکه‌های سراسری نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برنامه گفت‌و‌گو با هشت استاندار آماده شدند که از خاطرات و اقدامات زمان تصدی خود بگویند تصریح کرد: با توجه به آرشیو‌هایی که داشتیم این مستندات را آماده کردیم که دوشنبه‌ها پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد: اقداماتی توسط دانشجویان انجام شده و ۱۰ گفتار را تولید کردند که در دهه فجر پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید موسیقی، دو اثر فاخر داریم که در روز ۹ دی رونمایی شد و قابل پخش شده است.

دهقان‌نیری با بیان اینکه پک موسیقی ایران توسط یکی از کارخانه‌ها استان تکثیر شده است گفت: در این بسته ۱۰ قطعه موسیقی فاخر که توسط گروه‌های سرود استان تولید شده گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه برای فجر فاطمی نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: غیر از تجمع در حسینیه امام خمینی (ره)، دو رژه داریم که تاکسی‌داران و موتورسواران انجام می‌دهند.

مردم کلیپ‌های ۵۹ ثانیه‌ای انقلاب و دستاورد‌های آن را تولید کنند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند کلیپ‌های ۵۹ ثانیه‌ای برای به تصویر کشیدن انقلاب و دستاورد‌های آن را تولید کنند افزود: برای این کار تا ۲۵ بهمن فرصت هست که در انتها به ۱۵ نفر جایزه نفیس اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه از آثار و مستندات فاخر رونمایی می‌شود تصریح کرد: در همدان از مستند «شهیدمدنی»، در شهرستان بهار از مستند «شهیدمصطفوی» شاعر بزرگ بهاری «غلامی»، در تویسرکان از مستند «خان‌گرمز» و در نهاوند «آن ۶ نفر» که به گروه ابوذر تعلق دارد رونمایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار