رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: با توجه به اینکه میزان جوجه ریزی و تولید مرغ افزایش یافته، در ماه‌های آینده قیمت مرغ کاهش می‌یابد. 
کد خبر: ۷۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 28 January 2019
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از توزیع گوشت گرم وارداتی در این استان خبر داد و گفت: گوشت‌های گرم استرالیایی به صورت کشوری تامین شده است.
به گزارش ایرنا،حمیدرضا متین با بیان اینکه روزانه ۲۸ تن گوشت قرمز در استان همدان مصرف می‌شود، اظهار داشت: روزانه ۱۱ تن گوشت قرمز منجمد در بین ۱۵۰ هزار خانوار بهزیستی و دارالایتام توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده در میدان دام همدان ۷۲۰ هزار ریال است، گفت: قیمت گوشت قرمز افزایش دارد، اما باید به این موضوع توجه کرد که قیمت دام زنده نیز رشد داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: افزایش قیمت گوشت قدرت خرید مردم را کاهش داده است و اگر جهاد کشاورزی روزانه ۲۵۰ گوسفند را در بازار عرضه کند قیمت‌ها نیز متعادل می‌شود.
متین با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی تعهد کرد این تعداد دام را با قیمت مصوب در بازار عرضه کند، اما در روز نخست ۷۳ راس و در روز دوم ۸۰ راس عرضه کرد که این موجب ۲ نرخی شدن قیمت گوشت در بازار می‌شود.
متین با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز در همدان بین ۸۸۰ تا ۸۹۰ هزار ریال است، افزود: نرخ گوشت قرمز در تهران توسط اتحادیه اعلام می‌شود، اما در همدان قیمت پایین‌تر از تهران است و نمی‌خواهیم به آن دامن بزنیم.
وی معتقد است برای ایجاد تعادل در قیمت گوشت، قاچاق دام در مرز‌ها باید کنترل شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه میزان جوجه ریزی و تولید مرغ افزایش یافته، در ماه‌های آینده قیمت مرغ کاهش می‌یابد. 
منصور رضوانی جلال افزود: قیمت مرغ نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته است و در استان برنامه‌ای تدوین شده تا در مقابل خوراک دامی که به واحد‌های تولیدی داده می‌شود قیمت مرغ کاهش یابد. 
وی اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت قرمزف مصرف مرغ در استان همدان را افزایش داده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور سراسری است گفت: دام را در مرز با قیمت بسیار بالا از دامداران خریداری می‌کنند.
رضوانی جلال گفت: دام زنده در همدان تولید می‌شود، اما قیمت‌گذاری آن در همدان صورت نمی‌گیرد و قیمت آن متاثر از خروج دام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار