معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: با تلاش های انجام شده، 11 درصد از پرونده های وارده به دستگاه قضایی مازندران به سازش ختم شد.
کد خبر: ۷۰۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 24 January 2019

ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، چهارشنبه در همایش آموزشی مربیان با موضوع آموزش های همگام با ازدواج در ساری افزود: در سال جاری 8هزار و 195 پرونده طلاق به دستگاه قضایی مازندران ارجاع داده شد که از این تعداد 5هزار و 93 پرونده بررسی شد.

وی اظهار کرد: از تعداد 5هزار و 93 پرونده طلاق بررسی شده در مازندران، 677 مورد ختم به سازش شد که 11درصد سازش ایجاد شد.

موسوی با اشاره به امار ازدواج و طلاق مازندران در 9ماهه امسال گفت: در این مدت 15هزار و 562 فقره ازدواج و 5هزار و 69 فقره طلاق در سال جاری ثبت شده است.

این مسوول ادامه داد: این آمار در سال 96 در ازدواج 22هزار و 263 فقره ثبت و در طلاق شاهد ثبت 7هزار و 744 فقره طلاق بودیم.

معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران با اعلام اینکه قوه قضائیه از سال های قبل آموزش برای زوجین در حال طلاق را در دستور کار قرار داد؛ یادآور شد: ما کمترین ارتباط را در گذشته با شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاهها در این بخش داشتیم و زن و مرد، دختر و پسر می آمدند و نرجعی پاسخگو نبود و ما باید در این بخش وارد می شدیم.

موسوی اضافه کرد: معاونت اجتماعی قوه قضائیه دهها برنامه را برای زوجین، مراکز مشاوره و افراد ذی ربط برگزار کرد تا در رفع مشکلات اجتماعی طلاق تلاش شود.

وی افزود: قوه قضائیه سالیان سال به موضوع آموزش و دوره هایی که مربیان باید برای ازدواج ببینند و آموزش دهند پرداخته و با افرادی سروکار داشت که کار را تمام شده تلقی کرده و تنها برای طلاق به این دستگاه مراجعه می کردند؛ اما با برنامه ریزی مدون و آموزش ها برخی از این طلاق ها منجر به سازش شد.

موسوی با اشاره به اینکه 50 درصد طلاق در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد؛ یادآور شد: آیا مرکز سلامتی برای این افراد داریم که بعد پنج سال زندگی، آموزش لازم در ادامه زندگی ببینند.

معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: تلاش برای الگوبرداری از سیره وروش اهل بیت (ع) و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مساله مهنی است که باید مورد توجه بوده و به آن توجه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار