هیأت رئیسه مستعفی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان ۲۹ مورد تخلف برای رئیس اتاق بازرگانی مطرح می‌کنند که در نامه‌ای به هیأت نمایندگان خواستار استیضاح او شدند، موضوع در جلسه ۱۹ دی ماه سال جاری در اتاق بازرگانی همدان مطرح شد که هیأت نمایندگان با این موارد موافقت نکردند.
کد خبر: ۷۰۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 21 January 2019
هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان ۲۹ تخلف را برای رئیس اتاق بازرگانی لیست کرده و خواستار استیضاح علی‌اصغر زبردست شدند که در نهایت با اختلاف یک رأی مورد تأیید هیأت نمایندگان اتاق قرار نگرفت.

به گزارش فارس، اما این موارد چه بود که اعضای هیأت رئیسه به خاطر آن استعفا دادند؟! معترضان به زبردست عنوان می‌کنند که مرد شماره یک اتاق بدون توجه به مصوبه هیأت رئیسه دست به اقدامات مختلف به ویژه در حوزه مالی زده که خلاف قانون و مقررات است.

متقاضیان سلب مسؤولیت زبردست به عنوان رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به اعضای هیأت نمایندگان اتاق همدان اعلام می‌کنند: با احترام پیرو درخواست جمعی از عزیزان مبنی بر ارائه مواد تخطی جناب آقای علی‌اصغر زبردست به عنوان رئیس اتاق همدان از وظایف خود در حد متعارف و رویه‌های قانونی در دوره هشتم هیأت نمایندگان اتاق همدان ذیلاً به تعدادی از موارد اشاره می‌گردد:

۱-استمرار حضور خانم طاهره ایزدی در اتاق و تصمیم‌گیری‌های مداوم نامبرده علیرغم وجود مصوبه مورخ ۲۲/۵/۹۶ هیأت رئیسه مبنی بر نبودن ایشان در اتاق همدان.

۲-عدم وجود مصوبه هیأت رئیسه مبنی بر اجاره و تأمین مهمانسرا در همدان و تحمیل هزینه‌های فراوان به اتاق در شرایطی که اکثریت هیأت نمایندگان ضرورتی برای این امر احساس نمی‌نمایند.

۳-تحمیل هزینه‌های گزاف تهیه و چاپ مجله پیشه و تجارت به اتاق و عدم کارآیی فلسفه وجودی آن و همچنین عدم تحقق وعده‌های ارائه شده مبنی بر درآمدزایی مجله در حالی که شائبه سیاسی بودن آن نیز وجود دارد.

۴-عدم اخذ مصوبه هیأت رئیسه در خصوص اجاره دفتر تهران در حالی که اکثریت اعضای هیأت نمایندگان وجود چنین دفتری را برای اتاق همدان در تهران ضروری نمی‌دانند.

۵- سفر‌های بی‌نتیجه و بدون دستاورد به کشور‌های خارجی که راساً و یا به اتفاق دیگران توسط ریاست اتاق بازرگانی همدان علی‌اصغر زبردست صورت می‌گیرد که اکثر آن‌ها بدون مصوبه هیأت رئیسه است و صرفاً موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به اتاق همدان می‌شود، تاکنون حتی یک مورد دستاورد عملی منتج به نتیجه ارائه نشده است.

۶-صرف هزینه‌های گزاف در جشنواره‌ها و همایش‌های بی‌نتیجه

۷-افزایش تعداد پرسنل اتاق بدون توجیه منطقی و در نتیجه افزایش هزینه‌های پرسنلی نسبت به سال ۹۳ به میزان بیش از ۱۲ برابر

۸-افزایش میزان مصارف بر منابع اتاق که ناشی از آثار بند‌های فوق‌الذکر و سایر موارد بعدی است این افزایش در تمام سال‌های فعالیت دوره هشتم مشاهده می‌شود که در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ به بیش از ۱۶ برابر رسیده است که کسری بودجه برآوردی حدود ۱۰۸ میلیارد ریال را شامل شده است.

۹- عدم معرفی دبیر اتاق از سوی ریاست اتاق آقای علی اصغر زبردست به هیأت رئیسه و در نتیجه اداره امور اتاق بدون حضور وجود دبیر علیرغم تأکیدات مکرر هیأت رئیسه به ریاست اتاق

۱۰- واگذاری وظایف دبیر به افراد غیر، بدون اخذ مجوز از هیأت رئیسه

۱۱- عدم اطلاع‌رسانی کافی در خصوص عزل و نصب دبیران اتاق و بدون وجود دلایل این عزل و نصب‌ها.

۱۲- صرف هزینه‌های گزاف در کشور غنا بدون اخذ مجوز‌های لازم از هیأت رئیسه و همچنین بدون مطالعه و بررسی دقیق که علی رغم اعزام هیأت‌های متعدد به این کشور و همچنین انجام سفر‌های مکرر ریاست اتاق آقای علی اصغر زبردست به کشور غنا و دعوت ایشان از گروه‌های متعدد از کشور غنا به همدان که تاکنون هیچ نتیجه عملی محقق و ارائه نشده است همچنین لازم به ذکر است وجود فردی در کشور غنا به عنوان نماینده ریاست آقای علی اصغر زبردست که موجب شکایت و اعتراض تعدادی از افراد اعزام شده به آن کشور شده است شائبه وجود کلاهبرداری توسط این شخص را دوچندان می‌کند.

۱۳-عدم حضور کامل ریاست اتاق آقای علی اصغر زبردست در همدان در طول هفته

۱۴-اخذ مصوبه از هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان در بسیاری از اقدامات انجام شده که اعضای محترم هیأت رئیسه و نمایندگان به خاطر رعایت احترام ضمن موافقت با موارد اقدام شده به طور مکرر به آقای علی اصغر زبردست در خصوص اخذ مجوز قبل از اقدام تذکرات لازم را ارایه، ولی متأسفانه توجهی به این مهم نگردیده است و بعضاً از موافقت هیأت رئیسه سوء استفاده شده است.

۱۵- عدم مشورت با هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان در خصوص امور مهم اتاق از قبیل: همایش‌ها، انتخاب پیمانکاران و...

۱۶-استفاده غیرمتعارف و غیرمرتبط و شخصی از خودرو‌های اتاق با صرف هزینه‌های بسیار مانند هزینه مأموریت راننده، بنزین و استهلاک.

۱۷-زیربنای تخصیص داده شده به ساختمان جدیدالاحداث اتاق بار‌ها توسط اعضای هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه به ریاست اتاق آقای علی اصغر زبردست تذکر داده شده است و با تأکید بر اینکه اتاق ایران هم این زیربنای غیرمتعارف را نپذیرفته است و بودجه لازم را نیز اختصاص نخواهد داد و در نتیجه امکان توقف پروژه در آینده نزدیک وجود دارد مورد توجه آقای علی اصغر زبردست قرار نگرفته است.

۱۸- عدم وجود مصوبه هیأت رئیسه جهت عزل پیمانکار پروژه بلوار فرودگاه و خلع ید از ایشان که متأسفانه منجر به خروج بدون پرداخت خسارت پروژه و تحمیل خسارت‌های فراوان به اتاق شده است.

۱۹- تزریق منابع و پرداخت‌های فراوان بدون بررسی دقیق صورت وضعیت‌ها و بدون اخذ مصوبه از هیأت رئیسه به پیمانکاران پروژه‌ها خصوصاً آخرین مورد پرداخت به مبلغ حدود نیم میلیارد تومان در شرایطی که ایرادات فنی فراوان به پیمانکار وارد بوده است و پیمانکار بلافاصله پس از اخذ آن مبلغ انصراف خود را از ادامه پروژه اعلام می‌نماید.

۲۰-عدم اخذ خسارات قید شده در قرارداد‌ها به دلیل قصور پیمانکاران به نفع اتاق در شرایط عدم اجرای تعهدات از سوی پیمانکار اولیه ساختمان بلوار مدنی به نام آقای مهندس توانا پیمانکار پروژه بلوار فرودگاه آقای مهندس سیفی.

۲۱-واگذاری ۲ پروژه به طور همزمان به یک پیمانکار که منجر به کند شدن پیشرفت کار و در نتیجه عدم اجرای تعهدات پیمانکار در موعد مقرر گردیده است که این موضوع پس از اقدام و تصمیم گیری فردی توسط ریاست اتاق آقای علی اصغر زبردست بعداً در هیأت رئیسه طرح گردیده است که در این موضوع هم امکان و شائبه وجود تبانی متصور است.

۲۲- عدم اخذ سند مالکیت رسمی و پروانه ساختمان پروژه بلوار فرودگاه پس از گذشت بیش از ۳ سال و صرف هزینه‌های فراوان در این ملک بدون سند که هر بار در مقابل اعتراض و سؤال اعضای هیأت رئیسه اطلاعات نادرست ارایه گردیده است.

۲۳- عدم اخذ مجوز از هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان در خصوص اعطا کمک و پاداش و هدیه به افراد مختلف و مؤسسات و شرکت‌های متعدد.

۲۴- عدم اخذ مصوبه از هیأت رئیسه در خصوص انتصاب مشاوران موظف متعدد.

۲۵- عدم جایگزینی فردی از اعضای منتخب به جای یکی از اعضای هیأت نمایندگان که با غیبت‌های فراوان (حدود سه سال) از حضور در جلسات خودداری کرده است.

۲۶- نمایشی بودن جلسات کمیسیون‌ها و انجمن‌ها و بعضی از دوره‌های آموزشی با حضور افراد ثابت و بعضاً کارمندان اتاق که عکس‌های منتشر شده در گروه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی صحت مطالب فوق را تأیید می‌کند.

۲۷-عدم شفافیت مالی در بسیاری از امور ساختمانی و روابط با پیمانکاران

۲۸- عدم تسویه مالی رئیس اتاق آقای علی‌اصغر زبردست با امور مالی بابت هزینه‌های سفر‌های خارجی

۲۹- صدور کارت عضویت برای افراد متعدد بدون رعایت ضوابط قانونی.

در انتهای این مطلب متقاضیان سلب عضویت از هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان می‌خواهند: با توجه به مفاد آیین نامه اصلاحی مورخ ۹۷/۴/۲۰ اتاق در خصوص تشکیل و نحوه فعالیت هیأت‌های نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان خصوصاً بند‌های ۸/۲/۴- ۷/۵- ۱/۶- ۶/۷- ۷/۷- ۶/۸ و نظر به اینکه تذکرات متعدد و مکرر باعث تغییر و اصلاح رویه و رفتار جناب آقای علی اصغر زبردست به عنوان رئیس اتاق همدان نشده است و مشارالیه از هر گونه همکاری خودداری می‌کند تقاضا می‌شود جلسه هیأت نمایندگان مورخ ۹۷/۱۰/۱۹ موضوع سلب مسئولیت آقای علی اصغر زبردست از ریاست اتاق به رأی گذاشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار