حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی یمین در ارتباط با روز شهادت یا فاصله شهادت حضرت زهرا (س) با ارتحال پیامبر (ص) اظهار کرد:در منابع شیعه دو روایت مشهور برای فاصله شهادت حضرت زهرا و رحلت پیامبر نقل شده که یکی ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز بعد از ارتحال حضرت خاتم صلی الله علیه و آله وسلم است که بر این مبنا در حقیقت ۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی را ذکر می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 21 January 2019
یکی از مباحثی که هر ساله در زمان ایام شهادت حضرت فاطمه (س) مطرح می‌شود این است که چرا دوبار برای ایشان سالروز شهادت ذکر شده است به منظور پاسخ به این پرسش را از کارشناس مذهبی و مدرس حوزه جویا می‌شویم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاریخ، طی هزار و ۴۰۰ سال گذشته توسط عده‌ای نوشته یا سینه به سینه به نسل جدید منتقل شده است افزود:علت اختلاف در تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) به مسئله تاریخ و جایزالخطا بودن انسان برمی گردد که مسئله قریبی نبوده و در اصل ماجرا تاثیری ندارد.

حسینی یمین بیان کرد:درگذشته نسخه‌های تاریخی خطی بوده ودلیل اختلاف در این دو دسته از روایات صحیحه، رایج نبودن نقطه گذاری بر کلمات در زمان صدور روایات است که توجه به شباهت «خمسه سبعون» با «خمسه تسعون» مؤید این معناست.

وی در پاسخ به این سوال که در هنگام حمله مهاجمان به خانه امام علی (ع) جهت گرفتن بیعت با خلیفه پس از پیامبر گرامی اسلام (ص) از ایشان، چرا آن حضرت از همسرشان حضرت زهرا (س) حمایت نکردند و صدیقه کبری پشت در رفتند گفت:اگر حضرت علی (ع) درب را به روی مامورین حکومتی می‌گشودند یا باید بیعت خلیفه را پذیرفته و تسلیم می‌شدند که این به معنای پذیرش خلافت خلیفه وقت بوده و یا درصورت مقاومت کردن در برابر مامورین مجبور به مبارزه می‌شدند که ممکن بود در حین مبارزه کشته شوند.

وی با بیان اینکه در صورت بروز این اتفاقات و کوچک بودن حسنین (ع) اسلام دچار مشکل می‌شد، چرا که در آن زمان اسلام نهال نوپایی بوده است عنوان کرد:زهرای مرضیه پشت در می‌آید چرا که یک زن است و آبروی زیادی دارد و زمانی که ایشان بگوید علی را به شما نمی‌دهم دشمن باید حیا کند، اما با این وجود نیز دشمنان به حضرت زهرا (س) جسارت می‌کنند و ایشان شهید می‌شوند تا جان حضرت علی (ع) محفوظ بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار