مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: حفظ محیط زیست صرفاً وظیفه یک سازمان مستقل نیست بلکه حفاظت عملیاتی است که طی یک فرایند مشارکتی و با مرکزیت یک سازمان متولی و همکاری سایر سازمان‌های ذیربط و با حضور و ایفای نقش مردم و بویژه جوامع محلی محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 19 January 2019
عادل عربی از آغاز طرح تدوین برنامه‌های مدیریت زیست بومی تالاب آق‌گل در راستای تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب‌های ایران خبر داد.

به گزارش مهر، عربی گفت: با اجرای این طرح بهره برداران از تالاب در حفاظت پایدار و خردمندانه برای دستیابی و رسیدن به توسعه و حفاظت پایدار در تالاب برنامه ریزی می‌کنند.

عربی بابیان اینکه مطالعات و بررسی‌ها نشان دهنده حضور ۴۶ گونه از پرندگان ایران در تالاب آق گل است، گفت: این تنوع اکولوژیک بالا، جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد که تالاب آق گل نیاز اساسی به برنامه‌های حفاظتی و مدیریت مناسب دارد.

وی بیان کرد: محدودیت شدید منابع آب، تغییر کاربری اراضی در سطح حوضه آبریز حاشیه و درون تالاب، برنامه‌ریزی بدون در نظر گرفتن نیاز آبی تالاب، زهکشی و برداشت بی رویه آب تالاب و آب زیرزمینی منطقه برای مصارف کشاورزی و حفر چاه‌های غیر مجاز و خشکسالی از جمله مشکلات این تالاب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار