مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کشور مقاوم‌سازی شده اظهار داشت: در استان همدان ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم‌سازی شده که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 19 January 2019
حمید رضا سهرابی گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۲ درصد واحد‌های روستایی کشور مقاوم سازی شده است.

به‌گزارش تسنیم، سهرابی در شورای مسکن روستایی شهرستان ملایر با بیان اینکه تمامی تسهیلات ارائه شده در راستای مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی از ابتدای طرح تبدیل به مسکن شده و درصد انحراف از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن در حد صفر بوده است، گفت: تمامی دولت‌ها از این طرح حمایت کردند و از ابتدای دولت یازدهم نیز اعطای تسهیلات برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با سفته زنجیره‌ای انجام و هر سال نیز این امر مصوب می‌شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور برای ارائه تسهیلات سفته زنجیره‌ای را می‌پذیرند، ابراز کرد:، اما امسال در برخی شهرستان‌های استان همدان در این زمینه با مشکل مواجه شدیم که نیاز به بررسی دارد.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر کل بنیاد مسکن همدان افزود: همدان از استان‌های پیشرو در بحث مقاوم‌سازی است و هم اکنون در شهرستان رزن ۹۷ درصد و نهاوند ۷۲ درصد واحد‌های روستایی آن‌ها مقاوم سازی شده و این رقم در شهرستان ملایر ۵۳ درصد است که نیاز به تلاش مضائف است.

سهرابی با اشاره به اینکه برای ۴۷ درصد باقیمانده طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ملایر باید سیاست‌های تشویقی اعمال کنیم، تصریح کرد: همراهی و اهتمام مسئولان و رؤسای بانک‌های شهرستان را ضروری دانست.

وی با تاکید بر اینکه ضروری‌است در فرصت باقیمانده تا پایان سال تلاش شود روند اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ملایر به رشد مطلوبی برسد افزود: برای افزایش روند اعطای تسهیلات می‌توان از محل حساب ۱۰۰ امام راحل برای محرومان استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان نیز با بیان کرد: هم اکنون که دولت حمایت می‌کند و تسهیلات هست و شرایط مهیاست مسئولان تلاش کنند که روند اعطای تسهیلات تسریع شده و واحد‌های روستایی نوسازی و مقاوم سازی شوند تا در زمان بحران مجبور نباشیم دو برابر این تسهیلات را برای بازسازی مساکن روستایی هزینه کنیم.

حسن ظفری با تاکید بر سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان ملایر خواستار تلاش بیشتر مسئولان ذی‌ربط و همکاری و تعامل بانک‌های شهرستان در راستای افزایش روند پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تا پایان سال شد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است از فرصت‌هایی مانند کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام راحل در بنیاد مسکن که توسط دولت ایجاد شده حداکثر استفاده را در استان و شهرستان ببریم گفت: در این مسیر نیاز به حمایت بیشتر بانک‌های عامل داریم.

ظفری زلزله کرمانشاه را بهترین تجربه برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث برشمرد و بیان کرد: ضروریست امروز که فرصت مهیا و شرایط عادی است، برای نوسازی مساکن روستایی تلاش کنیم و در راستای نجات جان هموطنانمان بکوشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار