مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار گفت: افتتاح گلزار شهدای روستای "خلیل کرد" و اختتامیه طرح ساماندهی گلزار‌های شهدا در استان همدان، برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی، سرکشی به خانواده شهدا، حضور راویان فتح در مدارس و مساجد برای خاطره گویی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و نشست بصیرتی برای همسران شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های امسال به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 19 January 2019
گفت: آیین بزرگداشت"شهید محمدحسین عاشوری" از شهدای ۲۲ بهمن ۵۷ در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، زکریا اسدی اظهار داشت: برگزاری مراسم ویژه برای "محمدحسین عاشوری" از شهدای انقلاب است که ۲۲ بهمن ۵۷ به شهادت رسیده و به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مراسم ویژه‌ای در زادگاهش روستای "حسین‌آباد عاشوری" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی شهادت این شهید بزرگوار گفت: ۲۲ بهمن ۵۷ وقتی رژیم شاهنشاهی در آستانه سقوط قرار گرفته بود، ستون زرهی لشگر ۸۱ کرمانشاه برای سرکوب کردن حرکت انقلابی مردم تهران عازم پایتخت شده، اما مردم همدان به رهبری و فرمان شهید آیت‌الله مدنی در جاده همدان - کرمانشاه سینه خود را سپر تانک‌ها کردند تا اجازه ندهند نیروی کمکی به تهران رود.

اسدی بیان کرد: "محمدحسین" هم با گروهی از مردم روستا به همدان آمد و در جاده مستقر شد، تعدادی از مردم با نظامیان که قصد عبور از دیواره مردمی را داشتند، درگیر شدند که در این بین «محمدحسین عاشوری» به وسیله فرمانده این یگان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در ۱۹ سالگی به شهادت رسید.

وی مطرح کرد: درنهایت به لطف خداوند و پس از سخنرانی روشنگرانه و دلسوزانه شهید مدنی برای ارتش مبنی بر خودداری از کشتار مردم، ستون زرهی متوقف شد و سپس شهید مدنی با جمع بسیاری از مردم، پیکر پاک این شهید را به روستا انتقال داده و پس از تشییع باشکوه به خاک سپردند.

اسدی اعلام کرد: از برکات وجود شهید عاشوری این بود که به سفارش آیت‌الله مدنی، مردم نام روستا از «یعقوب شاه» به «حسین‌آباد عاشوری» تغییر دادند، روستایی که در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس ۱۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

مردم شهرستان بهار در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نزدیک به ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده که از بین آن‌ها می‌توان به "شهید محمدحسین عاشوری" شهید سال ۹۷ اشاره کرد که ۲۲ بهمن ۵۷ در جریان مبارزات انقلابی به شهادت رسیده است.

 ۱۴ امیر، سردار و فرمانده به نام‌های محسن حسنی، فریدون عیوضی، سید مجتبی حسینی، محمدرضا وزیری، امین‌الله باقری، هادی یونسی وقار، رمضان مصباحی، محمد حاجیلویی، محمود چراغی، یونس گنجی، محمد شهبازی، قدرت‌الله دارایی، نبی‌الله احدی و احمد خلیلی هم از شهرستان بهار در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

مردم متدین دیار آیت‌الله بهاری در راه دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) هم دو شهید به نام سید میلاد مصطفوی و مرتضی ترابی کمال را تقدیم کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار