کارشناس فرهنگی و آموزشی، ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه این دوره به صورت کشوری در تمام استان‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: امسال برای اولین بار این دوره در سطح استان همدان در حال برگزاری است که سعی برآن شده تا مبلغین خانم و آقا از همه شهرستان‌ها در این دوره حضور بهم رسانند.
کد خبر: ۷۰۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 18 January 2019
حجت‌الاسلام علیرضا تمیمی عنوان کرد: مبلغان توانمند ما می‌توانند در جهت دهی معتادان به اصلاح نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش ایکنا،کارشناس فرهنگی و آموزشی، ستاد اقامه نماز استان همدان، پنج شنبه، ۲۷ دی ماه در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کادر متخصص نماز در پیشگیری از اعتیاد ویژه مربیان و مدرسین، اظهار کرد: همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرموده است، نماز بازدارنده انسان از فحشا منکرات است.

وی افزود: مسئله آسیب‌های اجتماعی از مهمترین تهدیدات‌هایی است که فرد، خانواده و جامعه را به صورت جدی تهدید می‌کند، اعتیاد به مواد مخدر چه به صورت سنتی و صنعتی به ویژه در میان قشر جوان، مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از ان گذشت.

حجت‌الاسلام تمیمی اضافه کرد: نقطه شروع مواد مخدر، محرک و توهم زا در جامه، عدم آگاهی افراد نسبت به این مواد و آسیب‌های حاصل از آن است و در این بین نقش مبلغین و روحانیون بسیار پررنگ و موثر می‌تواندباشد.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: در این راستا، این مجموعه در اقدامی مشترک با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدام به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی نماز و پیشگیری از اعتیاد در بین مبلیغن سراسر استان نموده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره به صورت کشوری در تمام استان‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: امسال برای اولین بار این دوره در سطح استان همدان در حال برگزاری است که سعی برآن شده تا مبلغین خانم و آقا از همه شهرستان‌ها در این دوره حضور بهم رسانند.

حجت‌الاسلام تمیمی ادامه داد: این دوره به صورت مقدماتی، میانی و پیشرفته برگزار می‌شود، که دوره مقدماتی و میانی آن روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۶ و ۲۷ دی ماه طی آموزش ۱۸ ساعته برای بیش از ۵۰ مبلغ و مبلغه برگزار شد و زمان برگزاری دوره پیشرفته نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان گفت: با توجه به اینکه مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان و دانشجویان رواج یافته است سعی برآن شده است تا مبلغینی انتخاب شوند که در فضای آموزش و پرورش و دانشگاه فعال هستند و در این راستا مبلغین طرح امین را که بیشترین ارتباط را با مدارس دارند استفاده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این آموزش‌ها در سطح مدارس و دانشگاه‌ها موثر واقع شود گفت: قدم اول و تاثیر این دوره‌های آموزشی بروی مبلغان آگاهی افزایی و اطلاع رسانی آن‌ها در میان مخاطبان خود در جهت پیشگیری از این آسیب است. 

حجت‌الاسلام تمیمی با بیان اینکه مبلغان همچنان مورد قبول بسیاری از مردم به ویژه دانش آموزان هستند ابراز کرد: قدم دوم این دوره‌ها، مشاوره است، این مبلغان با ارائه مشاوره‌های لازم می‌توانند از ورود جوانان و نوجوانان به دایره مواد مخدر جلوگیری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغان توانمند ما می‌توانند در جهت دهی معتادان به اصلاح نقش مهمی داشته باشند گفت: کسی که معتاد به مواد مخدر است مجرم نیست بلکه کسی که نیاز به کمک دارد تا بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان جامعه هدف خوبی هستند که دایره نقوذ خوبی در میان مردم دارند عنوان کرد: امیدواریم این آموزش‌ها در سطح تمام حوزه‌ها اجرایی شود و همه مبلغین به آموزش‌های مرنبط با مواد مخدر مجهز شوند.

تمیمی ابراز کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، گامی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی درسطح جامعه برداشته خواهد شد، گفتنی است پس از پایان دوره‌برای شرکت کنندگان گواهی معتبر صادر خواهد شد.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان گفت: شرکت کنندگان در این دوره از ابن پس که می‌توانند مدرسین بومی استان و شهرستان خود در موضوع نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشند.

حجت‌الاسلام تمیمی عنوان کرد: این مبلغین پس از اتمام دوره، موظف اند در سطح مدارس و دانشگاه‌ها علاوه بر ارتباط و مشاوره با دانش آموز و دانشجو، سلسله نشست‌هایی را نیز با موضوعات مختلف در حوزه نماز و پیشگیری از مواد مخدر برگزار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار