شهردار ملایر گفت: یکی از اهداف شهرداری ملایر توزیع یکنواخت خدمات به شهروندان است به همین منظور با اعتبار بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پروژه نصب تنه‌های نورانی به تعداد ۸ عدد در میدان کشاورز انجام گرفته است. 
کد خبر: ۷۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 18 January 2019
حسین بابائی گفت: مشاهده می‌شود بخشی از معابر عمومی بخصوص پیاده رو‌های هسته مرکزی شهر که ‏در مسیر تعریض بوده و توسط شهرداری از محل عوارض عمومی خریداری و آزاد سازی شده، توسط تعدادی از کسبه و بانک‌ها اشغال و از دسترس عموم خارج می‌شود. ‏ 

به گزارش ایسنا، بابائی افزود: این معابر جزء اموال عمومی شهرداری بوده و باید برای ‏استفاده عموم شهروندان آماده سازی شود، بنابراین شهرداری ملایر حسب دستور دادستان عمومی ‏و انقلاب شهرستان در نظر دارد طی برنامه‌ای کوتاه مدت نسبت به آزادسازی پیاده رو‌های ‏‏مذکور اقدام کند. 

وی اظهارکرد: بر این اساس موضوع طی مکاتبه‌ای به کلیه بانک‌هایی که از پیاده‌رو‌ها به ‏عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند اعلام و قرار شد ظرف مدت یک هفته تمهیدات لازم جهت بهره ‏برداری عمومی از پیاده‌رو‌های موصوف را فراهم آورند و در صورت عدم اقدام به موقع، طی ‏هماهنگی به عمل آمده با فرماندهی پلیس راهور شهرستان، ضمن اعمال جریمه خودرو‌های ‏موصوف، نسبت به انتقال آن‌ها به پارکینگ‌های مجاز اقدام شود. ‏ 

شهردار ملایر اظهارکرد: پرونده کلیه کسبه‌ای که از پیاده‌رو‌ها و معابر عمومی استفاده اختصاصی می ‏کنند، قبلاً در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در دست بررسی بوده و آرای ‏صادره برای متخلفین به مرور اجرا می‌شود. 

بابائی در ادامه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۲ مورد تملک و تعریض در نقاط مختلف شهر توسط اداره املاک و مستغلات شهرداری ملایر انجام گرفته که موجب سهولت در تردد خودرو‌ها و شهروندان به ویژه ساکنین این مناطق شده است. 

شهردار ملایر به برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر کارشناسان رسمی دادگستری با اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ‏ملایر اشاره کرد و افزود: مقرر شد ‏هماهنگی در خصوص تفسیر اصول سه گانه و ضوابط شهرسازی بین کارشناسان انجام شود. 

وی به نصب پایه چراغ تزئینی در میدان کشاورز اشاره و اظهارکرد: با هدف توزیع یکسان خدمات به شهروندان در سطح شهر بخصوص مناطق حاشیه و کمتر توسعه یافته، تنه‌های نورانی تزئینی در میدان کشاورز نصب شد. 

شهردار ملایر افزود: یکی از اهداف شهرداری ملایر توزیع یکنواخت خدمات به شهروندان است به همین منظور با اعتبار بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پروژه نصب تنه‌های نورانی به تعداد ۸ عدد در میدان کشاورز انجام گرفته است. 

بابایی گفت: برای انجام این کار بیش از ۹۰ متر حفاری و لوله گذاری وبیش از یکصد متر کابل کشی شده، عملیات حفاری و نصب فونداسیون و تنه نورانی به صورت کامل توسط پرسنل واحد برق شهرداری ملایر انجام شد. 

شهردار ملایر یادآورشد: به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه و وجود بریدگی‌های متعدد و با فاصله کم و وجود گره‌های ترافیکی و بروز سوانح رانندگی در بلوار قائم مقام بریدگی‌های آن اصلاح و ساماندهی شد. 

بابائی افزود: برابر مصوبه شورای ترافیک شهرستان بریدگی‌های جدیدی احداث و برهمین اساس بریدگی روبروی خیابان شهید قندی مسدود و بریدگی جدیدی با فاصله بیشتر از بریدگی فعلی احداث شد. 

وی با اشاره به اینکه همچنین بریدگی غیر استاندارد روبروی خیابان محمدی بسته و بریدگی جدیدی در بالاتر احداث شد، از نصب علائم افقی و عمودی ترافیکی در محل بریدگی‌ها جهت ایمن سازی این نقاط خبر داد و اظهار امیدواری کرد با انجام این کار شاهد کاهش سوانح رانندگی در این بلوار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار