مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از وجود ۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی در این شهرستان خبر داد و یاد آور شد:از این تعداد اثر فرهنگی و تاریخی تاکنون ۸۹ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند.
کد خبر: ۷۰۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 18 January 2019
کامران اکبری شایگان از افتتاح ۲ خانه بوم گردی این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، اکبری شایگان اظهار کرد: در حال حاضر روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور دارای یک خانه بوم گردی بوده که در دهه مبارک فجر دومین خانه بوم گردی این روستا به همراه خانه بوم گردی روستای ترخین آباد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح ۲ خانه بوم گردی دیگر در اردیبهشت سال آینده در روستای ملحمدره افزود: راه اندازی خانه‌های بوم گردی در اسدآباد به عنوان صنعت سبز گردشگری در حال رونق بوده که این صنعت به عنوان یکی از اشتغال‌های جدید از نقش موثری درراستای اقتصاد و اشتغال روستایی و ماندگاری روستاییان در دیار خود و نیز جذب گردشگر و توریسم برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به دو اثر تاریخی آب انبار و حمام نیلوفر مربوط به دوران صفوی تصریح کرد : در حال حاضر تکمیل مرمت و تعمیر این دو اثر تاریخی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد برخوردار بوده و برای بهره برداری وافتتاح به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

اکبری شایگان خاطر نشان کرد:در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل مرمت و تعمیر این ۲ اثر تاریخی در سال آینده به اتمام رسیده و به بهره برداری خواهند رسید.

اکبری شایگان اضافه کرد: اسدآباد دارای ۷۹ تپه تاریخی و باستانی بوده که از این تعداد، ۶۰ تپه در بخش مرکزی و ۱۹ تپه در بخش پیرسلمان قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار