رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان گفت: کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار یا مصدوم مورد توجه بوده و در حال حاضر در شهر‌ها چهار دقیقه و در جاده‌ها هفت دقیقه است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 16 January 2019
حبیب معصومی از افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در همدان از ۴۰ باب به ۵۷ مورد خبر داد.

به گزارش فارس،  معصومی در نشست رئیس اورژانس کشور با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به دستاوردها، اقدامات و گزارش عملکرد مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ اظهار کرد: تعداد پایگاه‌ها از ۴۰ به ۵۷ باب رسیده که چهار پایگاه به دانشکده اسدآباد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ بنای جدید برای پایگا‌ه‌ها احداث شده است گفت: اورژانس هوایی با ۲۵۰ مورد ماموریت تا به امروز، از مردادماه ۹۳ راه اندازی شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان از اخذ رتبه یک برنامه‌های کاهش خطر بلایا در سال ۹۴ خبر داد و گفت: جذب ۹۳ نیروی پیمانی و دریافت ۵۰ عدد آمبولانس جدید و تدارک ۲۲۰ دستگاه بی سیم دیجیتال و سایر تجهیزات شبکه ارتباطات بی سیم از دیگر اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار یا مصدوم مورد توجه بوده و در حال حاضر در شهر‌ها چهار دقیقه و در جاده‌ها هفت دقیقه است.

معصومی با بیان اینکه هشت پد فرود بالگرد استاندارد در مراکز درمانی ۶ شهرستان تابعه استان احداث شده است اظهار کرد: عملیات عمرانی احداث ۱۱ باب بنای ویژه پایگاه‌های اورژانس شروع شده است.

وی از برگزاری ۶۰ دوره آموزشی در هر سال برای کارکنان خبر داد و گفت: وسایل ورزشی برای تمام پایگاه‌های استان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه شکوفایی اورژانس کشور در سال‌های اخیر کاملا ملموس است و رضایتمندی‌ها افزایش یافته است گفت: عملکرد آمبولانس‌ها قبل از طرح تحول نظام سلامت مناسب نبود.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به خریداری آمبولانس‌های مجهز گفت: تقویت نیروی انسانی، توجه به کارکنان، امکانات رفاهی و اجرای قانون بهره‌وری مورد توجه بوده است.

وی از رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه بوعلی سینا برای ایجاد پایگاه امدادرسانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این موضوع هر چه سریع‌تر محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار