مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه از تعداد ۲ هزار و ۵۱۳ مدرسه در سطح استان تنها ۲۴ مدرسه تک کلاسه وسایل گرمایشی گاز سوز ندارند تصریح کرد: به مناسبت چهلمین ساگشت پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال همه این ۲۴ مدرسه نیز مجهز به وسایل گرمایشی گازسوز می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 14 January 2019
محمد پورداود از کمبود یک هزار و ۱۰۰ معلم در استان خبر داد و گفت: سال آینده هزار معلم در آموزش و پرورش همدان جذب می‌شوند.

 به گزارش تسنیم، پورداود در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کل کشور تعداد ۱۳۶ هزار نفر کمبود معلم وجود دارد اظهار داشت: این کمبود معلم در استان همدان تعداد ۱۱۰۰ نفر است که با جذب تعداد ۱۰۰۰ معلم در سال ۹۸ بخش قابل توجهی از این کمبود جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه از امسال تا ۴ سال آینده مجموعا ۳۵۰ هزار معلم از بدنه آموزش و پرورش در کل کشور خارج می‌شوند تصریح کرد: ضروری است این کمبود معلم با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند جایگزین شود.

پورداود با اشاره به اینکه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش دو راهکار ورود و‌جذب نیرو در آموزش و پرورش است، ابراز کرد: امسال با استفاده از بسته‌های حمایتی، معلمان بازنشسته و پیشکسوت، حق‌زحمه‌ها و سایر معلمین کمبود ۱۱۰۰ معلمی استان را تأمین‌کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان یکی از ابراز‌های مهم به ویژه در بحث تعلیم و تربیت اثرگذاری بالایی دارند، گفت: همه رسانه‌های استان آموزش و پرورش را در رسیدن به اهدافش یاری می‌دهند البته ما پذیرای نقد‌های سازنده همه رسانه‌ها هستیم.

پورداود به تصویب ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با تصویب این ۶ زیر نظام عملا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به سمت عملیاتی شدن حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ساده‌سازی مفاهیم تربیتی، متناسب‌سازی مدرسه با توجه به ویژگی‌های دانش‌آموزان، پالایش و آرایش موضوعات جامعه، انعطاف‌پذیری، عدل و احسان و تعامل و مشارکت را مجموعا ۶ ویژگی مهم و اساسی مدارس صالح بیان کرد.

پور داود با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش امسال ۵ اولویت اساسی را در دستور کار خود قرار داده است اظهار داشت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان، انتخاب و انتصاب مدیران از طریق آزمون و مصاحبه در ۳ هزار مدرسه کل کشور، اجرای نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس، اصلاح نظام تصمیم‌گیری در مدارس واجرای طرح بوم در راستای شکوفاسازی استعداد‌های دانش‌آموزان را از جمله مهمترین اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانست.

وی از دیگر اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش به طرح کرامت معلمان، کاهش فاصله صف و ستاد و توسعه فضا‌های رفاهی و اقامتگاه‌های تفریحی برای معلمان و ... اشاره کرد.

پورداود با اشاره به اینکه من معتقدم خانواده، مدرسه و جامعه باید دست به دست هم دهند تا ما بتوانیم دانش آموزان را بر اساس تراز تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم گفت: خروجی چنین مدارسی بر اساس سند تحول بنیادین عناصری خودباور، سازنده مبتکر، جامعه پذیر و ... خواهد بود.

وی اجرای طرح بوم را از دیگر اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در این طرح با اختصاص حداقل ۲ ساعت در هفته از ساعات شش‌گانه تعلیم و تربیت به دنبال شکوفا کردن استعداد‌های دانش آموزان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین محتوای آموزش و پرورش متناسب با اقلیم، شرایط بوم و منطقه خواهد بود ابراز کرد: همچنین در نظر گرفتن اتاق بازی برای ۳ پایه دوره اول ابتدای یکی دیگر از برنامه‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بازی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی است که دانش آموزان را خلاق بار می‌آورد، گفت: در این طرح که به صورت آزمایشی در برخی از مدارس و از سال آینده در بیشتر مدارس انجام خواهد شد بچه‌ها با بازی کردن خلاقیت خود را پرورش می‌دهند.

 پورداود با تاکید بر اینکه امسال انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در ۳ هزار مدرسه کشور و کلیه مدارس نواحی یک و دو همدان با آزمون و مصاحبه انجام شده است، تصریح کرد: سال آینده در ۱۷ منطقه دیگر استان نیز این طرح اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار