نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تامین آب شرب کوی نبوت را ضروری دانست و اظهار کرد: عملیات حل مشکل آب شرب در کوی نبوت نیز از امروز شروع می‌شود، علاوه بر این در روستا‌های چشین و ابرو هم معضل آب شرب داریم.
کد خبر: ۷۰۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 14 January 2019
حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه وضعیت آب شرب روستا‌های حوزه سد اکباتان نامناسب است گفت: باید به این روستا‌ها حق‌آبه داده می‌شد.

به گزارش فارس، حاجی‌بابایی در نشست ویژه بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب همدان با حضور فرماندار و مدیرعامل آب و فاضلاب استان و آب و فاضلاب روستایی استان و مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیران شهرستان و بخشدار و دهیاران و شورا‌های روستا‌های بخش مرکزی با اشاره به لزوم نظارت بر پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: باید برنامه عملیاتی دقیقی تدوین شود.

وی گفت: با پایش مستمر پروژه‌ها، ضمن آسیب‌شناسی و ارائه بازخورد‌های لازم بتوانیم با حداکثر بهره‌وری پروژه‌ها را در زمان مناسب با حداکثر کیفیت به انجام برسانیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی تاسیسات فاضلاب یکن‌آباد و روستای انصارالامام هم باید مطالعه و در برنامه‌ها گنجانده شود.

وی به روستا‌های مسیر سد اکباتان اشاره کرد و گفت: ساماندهی تاسیسات فاضلاب از روستای ارزانفود شروع شده و برای هر روستا یک تصفیه‌خانه ایجاد کردند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این رویکرد مشکلات را مضاعف می‌کند افزود: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه تاسیسات فاضلاب تمام روستا‌های مسیر به جورقان و در نهایت به تصفیه‌خانه همدان متصل شود.

وی اظهار کرد: آب شرب روستا‌های ده‌پیاز، گراچقا و علی‌آباد از طریق امور آب به سیستم آبرسانی همدان متصل و باید تامین شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به به بازدیدش از روستا‌های مسیر سد اکباتان و روستا‌های یکانه، سرخ‌آباد و کنجینه گفت: وضعیت بسیار نامناسب آب شرب در این روستا‌ها بسیار ناراحت‌کننده است، باید پذیرفت قابل قبول نیست که در دو کیلومتری شهر همدان مردم با این وضعیت زندگی کنند.

وی تاکید کرد: با مدیریت مناسب در جاده ملایر مشکل مردم حل شده است و از امروز مشکل آب شرب این روستا‌ها حل می‌شود.

حاجی‌بابایی بر حقابه اهالی این منطقه نیز تاکید کرد و گفت: پایین سد اکباتان برای حل مشکل مردم همدان سدی با ظرفیت ۷ میلیون مترمکعب ساخته شد و بعد از مدتی که پاسخگوی نیاز مردم نبوده است، ظرفیت آن به ۳۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: در این میان به مردمی که اینجا زندگی می‌کردند و زمین‌هایشان گرفته شده است، باید حق‌آبه داده شود، اما عدالت در این خصوص رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید راهکار‌های قانونی برای پرداخت حق‌آبه بررسی شود گفت: همه باید کمک کنیم مشکل کاملا حل شود.

وی تامین آب شرب کوی نبوت را ضروری دانست و اظهار کرد: عملیات حل مشکل آب شرب در کوی نبوت نیز از امروز شروع می‌شود، علاوه بر این در روستا‌های چشین و ابرو هم معضل آب شرب داریم.

حاجی‌بابایی گفت: در این مناطق باید تاسیسات فاضلاب آن به تصفیه‌خانه همدان متصل و آبرسانی نیز همزمان به صورت جدی پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار