به گفته علی فتحی پیاده‌راه اکباتان جزو مسیر‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود که حضور معتادین متجاهر و افراد معلوم‌الحال چهره نامناسبی را به این مسیر گردشگری داده و باید برای حل این معضل اجتماعی تدابیر مناسبی اتخاذ شود. 
کد خبر: ۷۰۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 14 January 2019
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه خرید و فروش مواد مخدر در پیاده‌راه اکباتان به وفور مشاهده می‌شود، گفت: لازم است تدابیری برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات کسبه پیاده‌راه اکباتان اندیشیده شود. 

به گزارش ایسنا، علی فتحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه سازی در خیابان اکباتان، اظهار کرد: طبق گفته کسبه پیاده‌راه اکباتان به دلیل حذف تاکسی و اتوبوس از این معبر وضعیت اقتصادی در این خیابان نامناسب شده و درآمد‌ها کاهش یافته است. 

فتحی اضافه کرد: چندی پیش هیئت امنای پیاده راه اکباتان برای بیان مشکلات این پیاده راه به شورای شهر مراجعه کردند که عمده مشکل آن‌ها کاهش فروش و وضعیت اقتصادی نامطلوب به دلیل پیاده راه کردن این معبر و حذف تاکسی و اتوبوس بود. 

وی با اشاره به بازدید میدانی اعضای شورای شهر همدان از این پیاده‌راه، یادآور شد: پیاده‌راه شدن خیابان اکباتان درآمد اقتصادی کسبه را نیز تحت تأثیر قرار داده و باید برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود. 

وی تردد و وجود افراد معلوم الحال و معتادین متجاهر در پیاده‌راه اکباتان و میدان امام را از دیگر مشکلات مطرح شده توسط هیئت امنای این پیاده‌راه بیان کرد و افزود: متأسفانه این افراد با سنین مختلف با فروش مواد مخدر و رد و بدل کردن انواع مواد مختلف چهره شهر را نامناسب کرده‌اند. 

به گفته علی فتحی پیاده‌راه اکباتان جزو مسیر‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود که حضور معتادین متجاهر و افراد معلوم‌الحال چهره نامناسبی را به این مسیر گردشگری داده و باید برای حل این معضل اجتماعی تدابیر مناسبی اتخاذ شود. 

وی اظهار کرد: طی بازدید و حضور فیزیکی دراین محل به چشم خود مشاهده کردم که خرید و فروش مواد مخدر به وفور مشاهده می‌شود و پیاده‌راه اکباتان به محل امنی برای فروشندگان مواد مخدر تبدیل شده است. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اضافه کرد: تعطیلی پارکینگ سازمان میراث فرهنگی نیز از دیگر مشکلاتی بود که مطرح شد چرا که این پارکینگ ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو را دارد و می‌تواند بخشی از مشکلات پارک خودرو را حل کند. 

وی همچنین به روشنایی کم پیاده راه اکباتان اشاره کرد و یادآور شد: لازم است برای روشنایی بیشترین معبر اقدام شود. 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی کسبه پیاده راه اکباتان روز به روز بدتر می‌شود یادآور شد: باید تمامی مسئولین ذیربط از جمله سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر دست به دست هم داده و در راستای رونق اقتصادی این پیاده راه اقدام کنند. 

وی خواستار حضور بیشتر نیروی انتظامی و عوامل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خیابان اکباتان همدان شد و افزود: حضور فروشندگان مواد مخدر در این محور گردشگری معضلی است که باید حل شود و این امر نیازمند همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مربوط است. 

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی با هماهنگی و انسجام وارد شده و کمک کنند می‌توان مشکل کسبه پیاده‌راه اکباتان حل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار